Seminarium licencjackie 2700-L-DM-D5SELI-DZI
Celem zajęć jest przygotowanie przez studentów empirycznych prac badawczych, w których zaprezentują wyniki przeprowadzonych badań medioznawczych przy Laboratorium Badań Medioznawczych UW
dr Robert Czarnowski
Seminarium będzie się koncentrowało wokół sposobu pisania pracy naukowej (kompozycja, budowa pracy, poprawność językowo-stylistyczna: zachowanie jednolitości stylowej, językowe formuły nawiązań). Na zajęciach studenci zostaną zapoznani z wymogami bibliograficznymi tzn. sposobem poprawnego sporządzania przypisów i bibliografii. Przedstawione będą m.in. teoretyczne podstawy redagowania tekstów naukowych z elementami edytorstwa naukowego. Omówione zostaną także propozycje studentów względem seminarium i ich zainteresowań z zakresu mediów oraz zaproponowana będzie przez prowadzącego tematyka prac licencjackich takich jak np. reklama prasowa, prasa kobieca w Polsce, fotografia prasowa, kreowanie wizerunku osoby na przykładzie wybranych tytułów prasy codziennej, moda na łamach prasy, rola prasy w kształtowaniu świadomości narodowej, wizerunek kobiety w prasie, publicystyka wybranego autora na łamach czasopism polonijnych, świat wartości we współczesnej prasie, kształtowanie świadomości narodowej w prasie polonijnej itp. Można będzie także opracować wybrany tytułu prasowy według następującego schematu: wydawca, działy, najczęściej pojawiająca się tematyka (patriotyczna, społeczna, polityczna, obyczajowa, rozrywkowa itp.), relacje z wydarzeń lokalnych, sprawozdania, zapowiedzi, kalendaria, wywiady lub prezentacja sylwetek osób zamieszczonych w danym numerze, ogłoszenia: kupno, sprzedaż, oferty pracy itp., recenzje, reklamy.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Robert Czarnowski
Katarzyna Iwanicka
Krzysztof Kaszewski
Monika Kożdoń-Dębecka
Jacek Mikucki
Radosław Pawelec
Łukasz Szurmiński
Joanna Szylko-Kwas
Marek Tobera
Anita Zawisza
Efekty kształcenia
Po ukończeniu przedmiotu student:
Wiedza
–zna podstawy teoretyczne badań społecznych i medioznawczych;
–zna podstawowe metody i techniki stosowane do badania mediów w Polsce i na świecie
Umiejętności
- potrafi się posługiwać różnymi metodami badawczymi;
- potrafi analizować i interpretować wyniki badań zarówno z perspektywy ilościowej, jak i jakościowej;
-potrafi zinterpretować wyniki badań reaktywnych i niereaktywnych (od analizy zawartości, dyskursu po badania oglądalności, słuchalności czytelnictwa).
Inne kompetencje
- orientuje się w sposobach organizacji i przeprowadzania badań
- rozumie użyteczność badań medioznawczych dla celów poznawczych i praktycznych
- potrafi zorganizować proces badawczy i nim zarządzać
Kryteria oceniania
Prowadzenie różnych badań FGI, IDI, CAWi, CAPI, CATI, analiza zawartości, dyskursu, analiza wizerunku, analizy okulograficzne - triangulowane metody badawcze w ramach różnych projektów
dr Robert Czarnowski
Warunki zaliczenia : wymagana aktywność podczas zajęć
Praktyki zawodowe
Prowadzenie różnych badań FGI, IDI, CAWi, CAPI, CATI, analiza zawartości, dyskursu, analiza wizerunku, analizy okulograficzne - triangulowane metody badawcze w ramach różnych projektów.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: