Marketing medialny 2700-L-DM-D5MAME-PRM
1. Studenci dzielą się na grupy.
2. Każda grupa losuje istniejące przedsiębiorstwo medialne i opisuje je.
2. Każda grupa losuje kategorię mediów, w ramach której ma opracować produkt medialny i pozostałe marketingowe P.
3. Studenci tworzą produkt medialny (zawartość, logo, slogan, ew. modyfikacje).
4. Studenci tworzą dystrybucję dla produktu (tradycyjną i elektroniczną).
5. Studenci wyceniają produkt (koszt osobisty i instytucjonalny).
6. Studenci tworzą strategię promocyjną (autopromocję i promocję zewnętrzną).
Nakład pracy studenta:
Ćwiczenia = 15 godz.
Samodzielne przygotowanie do zajęć
½ godz. tyg. = 30 godz.
Przygotowanie do zaliczenia = 15 godz.
Razem = 60 godz.
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
1. Wiedza.
Student dysponuje specjalistyczną wiedzą z zakresu marketingu, prowadzonego przez środki masowego przekazu. Potrafi wskazać różnice pomiędzy marketingiem tradycyjnym a medialnym, a także przedstawić systematykę MM. Student zna zasady kreowania produktu medialnego, prowadzenia dystrybucji medialnej, różnicowania ceny oraz promocji medialnej.
2. Umiejętności.
Student umie zastosować teoretyczną wiedzę w aktywności praktycznej. Potrafi przełożyć systematykę MM na działania w codziennej pracy, odnoszącej się do szeroko rozumianych mediów (działy marketingu, PR czy promocji, zarówno mediów, jak i instytucji z nimi powiązanych).
3. Kompetencje.
Student, łącząc wiedzę teoretyczną i nabyte umiejętności praktyczne, zyskuje szansę na znaczny rozwój zawodowy w branży medialnej, rozumianej szerzej niż wyłącznie dziennikarstwo (działy marketingu firm medialnych czy agencje zewnętrzne, zajmujące się elementami MM dla swoich klientów).
Kryteria oceniania
Aktywne uczestnictwo w zajęciach, w tym w dyskusjach związanych z kontrowersyjnymi aspektami działania mediów; wygłoszenie prezentacji (w grupach) i wyniki testów (zamiennie z rozmową egzaminacyjną).
Praktyki zawodowe
brak
Literatura
Jupowicz-Ginalska A., Marketing medialny, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2010
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: