Wizualne projektowanie informacji 2700-L-API-Z5WPI
Zagadnienia:
1. Wprowadzenie do projektowania interfejsów użytkownika: teoria koloru, typografia, ikonografia, teoria kompozycji, heurystyki
2. Przegląd podstawowych funkcjonalności narzędzia Figma
3. Projektowanie kolorystyki
4. Komponenty i auto-layout
5. Systemy projektowe
6. RWD
7. Prototypowanie
W trakcie zajęć realizowane będą praktyczne ćwiczenia oparte na rzeczywistych przykładach implementacji.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Absolwent zna i rozumie:
• podstawowe koncepcje i zasady projektowania interfejsów użytkownika
• funkcje i narzędzia dostępne w programie Figma do projektowania UI
• znaczenia hierarchii, układu, kolorów, typografii w tworzeniu interfejsów
Absolwent potrafi:
• tworzyć spójne projekty makiet i interaktywne prototypy w programie Figma
• efektywnie korzystać z różnych narzędzi, w tym warstw, komponentów i efektów dostępnych w Figma
• tworzyć responsywne projekty, które dostosowują się do różnych rozmiarów ekranów i urządzeń
Kryteria oceniania
Projekt, aktywność na zajęciach.
Literatura
Arnheim, R. (2022). Sztuka i percepcja wzrokowa. Officyna
Badura, C (2022). UXUI. Design Zoptymalizowany. Helion
Krug, S. (2014). Nie każ mi myśleć! Helion
Kuang, C., Fabricant, R. (2022). User Friendly. Karakter
Norman, D. (2018). Dizajn na co dzień. Karakter
Rosenfeld, L., Morville, P., Arango, J. (2017). Architektura informacji w serwisach internetowych i nie tylko. Helion
Tidwell, J. (2012). Projektowanie Interfejsów. Sprawdzone wzorce projektowe. Helion.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: