Badanie potrzeb i praktyk informacyjnych w sektorze GLAM 2700-L-API-D5BPPIG
Przygotowanie do badań potrzeb i praktyk informacyjnych w obszarze kultury, w tym w zakresie korzystania z instytucji i zasobów kultury różnego typu, realizowane w formie zespołowej pracy projektowej.
Definiowanie praktyk kulturalnych i uczestnictwa w kulturze. Metody badania potrzeb i praktyk informacyjnych w sektorze kultury. Kompetencje informacyjne jako kompetencje kulturowe.
Przeprowadzenie badań w przedmiotowym zakresie, których wyniki stanowią materiał do pracy w ramach przedmiotu „Projektowanie usług informacyjnych”.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student zna:
- podstawy teoretyczne i wybrane przykłady badań praktyk kulturowych oraz potrzeb i praktyk informacyjnych w obszarze kultury (K_W01, K_W07),
- specyfikę kultury jako sektora aktywności człowieka (K_W06),
potrafi:
- zaprojektować i przeprowadzić badanie potrzeb i praktyk informacyjnych w obszarze kultury (K_U01 K_U03, K_K01, K_K02),
- pracować w zespole projektowym i samodzielnie (K_U08, K_U09, _K_K04).
Kryteria oceniania
Metody:
- dyskusja
- elementy wykładu
- praca w grupie
- praca projektowa
Kryteria oceniania:
Udział w zajęciach (dopuszczalna 1 nieobecność - niezależnie, usprawiedliwiona czy nie).
Aktywność na zajęciach.
Udział w pracy zespołowej.
Realizacja i przygotowanie (w zespole) raportu z projektu badawczego.
Praktyki zawodowe
brak
Literatura
Drozdowski, R., Fatyga, B., Filiciak, M., Krajewski, M., & Szlendak, T. (2014). Praktyki kulturalne Polaków. Toruń: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika.
Kisilowska M., Kompetencje informacyjne jako kompetencje kulturowe. W: Pulikowski A., red., Kultura książki i informacji. Księga jubileuszowa dedykowana Profesor Elżbiecie Gondek. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, 2017, s. 327-339.
Kisilowska, M., & Mierzecka, A. (2019). Emotions, experience, identity–motivations of the teens’ information behaviour in the area of culture.
Krajewski M., W kierunku relacyjnej koncepcji uczestnictwa w kulturze. „Kultura i Społeczeństwo” 2013 nr 1.
Krajewski M., Po co nam instytucje kultury? Małopolski Instytut Kultury, 2019.
Obracht-Prondzynski C., Zbieranek P., Pomorskie poszerzenie pola kultury: dylematy – konteksty – działania. Gdańsk 2017.
Płachecki T., Relacje i różnice: uczestnictwo warszawiaków i warszawianek w kulturze. M. st. Warszawa, 2019.
Szlendak T., W. Goszczyński, M. Krajewska, Praktyki pozametropolitalne: uczestnictwo w kulturze w małym i średnim mieście. „Studia Socjologiczne” 2019 nr 2.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: