Animacja kultury - dorośli 2700-L-API-D4AK-DO
Doprecyzowane i przedyskutowane zostaną pojęcia: kultura, animacja, edukacja kulturalna, animacja kultury. Podjęta zostanie próba ustalenia cech dobrego animatora kultury.
Na podstawie aktualnych badań dotyczących dorosłych Polaków i własnych obserwacji ustalone zostaną potrzeby tej grupy oraz określone zostanie to co wymaga zmian.
Studenci zapoznani zostaną z metodami aktywizującymi, ze szczególnym zwróceniem uwagi na projekt.
Omówione zostaną działania animacyjne proponowane przez różne instytucje kultury, zwłaszcza trzeciego sektora i zaproponowane zostaną własne pomysły projektów.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
W pogłębionym stopniu zna zasady działania instytucji kultury, ze szczególnym uwzględnieniem oferty edukacyjnej (K_W07)
Umiejętności:
Potrafi przeprowadzić krytyczną analizę i interpretację instytucji, obiektów i usług informacyjnych, uwzględniając specyfikę potrzeb i uwarunkowań obsługiwanego przez nie środowiska, z zastosowaniem twórczej i oryginalnej metody oceny ich znaczenia i oddziaływania w procesie historyczno-kulturowym (K_U03)
Umie organizować i planować pracę własną oraz pracę w zespole (K_U07)
Inspiruje, uczy inne osoby, planuje ich rozwój w zakresie kompetencji informacyjnych (K_U10)
Kompetencje społeczne:
Gotów jest do przeprowadzenia oceny krytycznej form edukacyjnych proponowanych przez instytucje kultury w Polsce (K_K01)
Uczestniczy w życiu kulturalnym, zwłaszcza korzystania z oferty bibliotek lub innych instytucji kultury (K_K05)
Kryteria oceniania
Przygotowanie i zaprezentowanie projektu.
Praktyki zawodowe
brak
Literatura
Aktualne raporty z badań.
Dadel Marcin: O projekcie i wniosku. Dla początkujących i tych, którzy chcą uporządkować wiedzę. Warszawa 2011.
Kultura, polityka, rozwój: o kulturze jako dźwigni rozwoju społecznego polskich metropolii i regionów. Red. St. Szultka, P. Zbieranek. Gdańsk: Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową, 2012.
Obserwatorium teorii żywej kultury [online] Słownik. Dostępny w WWW:
Przestrzenie i miejsca edukacji dorosłych w Polsce. Red. Monika Gromadzka. Warszawa: Wydaw. FRSE, 2018.
Słownik Teorii i Metodologii Badań Kultury [online]. Dostępny w WWW:
Teraz! Animacja kultury. Warszawa: Wydawca/Publisher.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: