Wprowadzenie do badania społecznego odbioru treści 2700-L-API-D3WDBSOT
Omówienie zakresu badań recepcji treści, stosowanych metod i narzędzi badawczych - na wybranych przykładach.
Przygotowanie i realizacja projektu badawczego - praca zespołowa. Działanie obejmujące etapy:
- prace koncepcyjne,
- przegląd literatury,
- dobór metodologii i przygotowanie narzędzi badawczych,
- prezentacja wyników badania,
- prezentacja wniosków z badania.
Przygotowanie raportu z projektu.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Absolwent zna i rozumie:
- teorie i metody badawcze z zakresu bibliologii i informatologii oraz dyscyplin pokrewnych, stosowane w badaniach recepcji treści, odpowiednio do kanału i nośnika ich przekazu (K_W01, K_W02),
- terminologię stosowaną w badaniach czytelnictwa, udziału w kulturze, odbioru treści audiowizualnych (K_W03),
- społeczny, ekonomiczny, techniczny kontekst i uwarunkowania recepcji treści (K_W05).
Absolwent potrafi:
- posługiwać się pojęciami i metodami kluczowymi dla realizacji badań recepcji treści, odpowiednio do ich charakteru i kontekstu (K_U01),
- zaprojektować i przeprowadzić badanie recepcji treści (K_U01),
- opracować raport z projektu badawczego (K_U06),
- uczestniczyć w pracy zespołowej, pełniąc w niej różne role (K_U08).
Absolwent jest gotów do:
- realizacji zadań badawczo-projektowych (K_K04).
Kryteria oceniania
zal/ocenę
praca projektowa zespołowa
obecność obowiązkowa (dopuszczona 1 nieobecność)
zajęcia realizowane online w trybie synchronicznym
Praktyki zawodowe
brak
Literatura
Helle, M., Ravaja, N., Heikkilä, H., Kallenbach, J., Kankainen, A., Kätsyri, J., ... & Marghescu, d. (2011). A theoretical model of media experience and research methods for studying it. Project report for next media–a TIVIT programme, 12-14
Przykładowe raporty badań medialnych.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: