Informacja specjalistyczna - kultura 2700-L-API-D2IS-K
Zajęcia w formie laboratorium. Praca przy komputerach.
Na zajęciach studenci zapoznają się z podstawową terminologią z zakresu informacji o kulturze.
Zapoznają się również z działalnością instytucji kultury poszczególnych typów oraz specyfiką sektora GLAM.
Zdobędą również wiedzę z zakresu różnorodnych źródeł informacji dotyczących kultury i umiejętność wykorzystania ich w praktyce.
Studenci będą mieli również okazję zdobyć podstawowe umiejętności analizy danych ilościowych i jakościowych oraz wizualizacji informacji.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Absolwent zna i rozumie:
- metody analizy i interpretacji właściwe dla bibliologii i informatologii dla zasobów informacyjnych z kultury (K_W04)
- strategie wyszukiwania informacji w źródłach dotyczących działalności kulturalnej i instytucji kultury (K_W07)
Absolwent potrafi:
- wskazać i wykorzystać źródła informacji adekwatne dla obszaru
kultury, zależnie do potrzeb użytkowników informacji (K_U02)
- oceniać jakość informacji, uwzględniając jej cechy formalne i treściowe
(K_U02)
- zaplanować i zrealizować strategię wyszukiwania informacji w celu
rozwiązania danego problemu i/lub zrealizowania potrzeby informacyjnej
użytkownika powiązanej z potrzebami kulturalnymi (K_U02, K_U05)
Absolwent jest gotów do:
- oceny i rozwijania wiedzy i umiejętności korzystania ze specjalistycznych
źródeł informacji (K_K01)
- wypełniania zawodowych zobowiązań społecznych związanych z
udostępnianiem informacji dziedzinowej (K_K02)
Kryteria oceniania
Ocena ciągła w oparciu o przygotowanie merytoryczne do zajęć i aktywność w czasie zajęć.
Warunkiem zaliczenia zajęć jest uzyskanie wystarczającej liczby obecności, aktywność i wykonanie projektu zaliczeniowego. Oddanie projektu w wyznaczonym terminie.
Dopuszczalna jedna nieusprawiedliwiona i jedna usprawiedliwiona nieobecność w semestrze. Student ma możliwość odrobienia nieobecności poprzez zaliczenie ustne omawianego na zajęciach tematu.
Nie ma możliwości poprawiania pozytywnych ocen.
Praktyki zawodowe
brak
Literatura
Podstawowa literatura:
Czarnecki, S. [i in] (2016). Użytkownik, zasoby, strategie. Instytucje kultury w środowisku cyfrowym. Warszawa: NiNA.
Kamiński, P. (2017). Zarządzanie informacją o kulturze z wykorzystaniem narzędzi informatycznych na przykładzie regionalnych portali kulturalnych. Prace Naukowe WSZIP, nr 43, s. 267-275.
Kisilowska, M. (2005). Obserwatorium kultury jako ośrodek zarządzania wiedzą. Raporty, Analizy, Opinie, s. 5-32.
Schuster, M. J. (2007). Informacja w polityce kulturalnej. Infrastruktura informacyjna i badawcza. Kraków: WUJ.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: