Technologie informacyjne i komunikacyjne 2700-L-API-D1TIIK
W ramach zajęć Studenci zapoznają się między innymi z następującymi problemami:
• Podstawy tworzenie prezentacji, infografik, ankiet, map myśli.
• Zaawansowane tworzenie, edycja i przetwarzanie tekstów z wykorzystaniem edytora Word.
• Praktyczne wykorzystanie arkuszy kalkulacyjnych.
• Efektywne możliwości zastosowania menedżerów bibliografii (na przykładzie narzędzia Zotero).
• Zaawansowane wyszukiwanie informacji w sieci.
• Zarządzanie informacją w bazach danych (ze szczególnym uwzględnieniem bibliograficznych baz).
• Przygotowanie strony internetowej.
• Przygotowanie bloga internetowego.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Absolwent jest gotów do:
- przeprowadzenia krytycznej oceny dostępnych rozwiązań teleinformatycznych dla potrzeb architektury informacji
WIEDZA:
1. Znajomość rozwiązań dotyczących sprzętu i oprogramowania.
UMIEJĘTNOŚCI:
1. Umiejętność wyboru i zastosowania poszczególnych rozwiązań informatycznych.
POSTAWY:
1. Rozumienie metod i sposobów odwzorowania rzeczywistości przy pomocy rozwiązań IT.
2. Rozumienie i krytyczne odnoszenie się do proponowanych rozwiązań z zakresu IT.
Kryteria oceniania
Warunki zaliczenia przedmiotu:
Praca zadaniowa.
Bieżące zapoznawanie się z udostępnianymi przez prowadzącego materiałami.
Terminowe wykonywanie/przesyłanie prac dotyczących poszczególnych zadań i poleceń.
Terminowe wypełnienie testów, quizów lub ankiet.
Praktyki zawodowe
brak
Literatura
Bradley P., Expert Internet Searching. London 2017.
Bremer A., Microsoft Word 2003 dla każdego. Chorzów 2006.
Burns Ch., Sauers M. P., Google Search Secrets. Chicago 2014.
BUW. Wyszukiwanie zaawansowane [online], [dostęp 29.042019], dostępny w
WWW: https://www.buw.uw.edu.pl/wp-content/uploads/2017/07/Wyszukiwanie-
zaawansowane_11_2014.pdf
Danowski B., Tworzenie stron WWW w praktyce. Gliwice 2008.
Davis P., Po prostu Gimp. Gliwice 2000.
Dutko M., Karciarz M., Informacja w internecie. Warszawa 2010. [książka dostępna w usłudze iBuk Libra].
Jeż R., Szołtysek J., Twaróg S., Bazy bibliograficzne w działalności naukowej, „Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach” 2018, nr 362, s. 87 – 99.
Kopertowska M. Przetwarzanie tekstów. MIKOM Warszawa 2006 .
Kopertowska M., Arkusze kalkulacyjne. MIKOM Warszawa 2006.
Kopertowska M., Grafika menedżerska i prezentacyjna. MIKOM Warszawa 2006.
Kowalczyk G., Word 2007 PL. Ćwiczenia praktyczne. Gliwice 2007.
Masłowski K., Excel 2013 PL.Ćwiczenia praktyczne. Gliwice2013.
Masłowski K., Excel 2013 PL. Ćwiczenia zaawansowane.Gliwice2013.
Otwieranie danych. Podręcznik dobrych praktyk [online], [dostęp 29.042019],
dostępny w WWW: https://dane.gov.pl/media/ckeditor/2018/11/22/otwieranie-danych podrecznik-dobrych-praktyk.pdf
Pulikowski A., Modelowanie procesu wyszukiwania informacji naukowej.
Sokół M., R. Sokół, Blog. Więcej niż internetowy pamiętnik. Gliwice 2008.
Strategie i interakcje. Katowice 2018.
Szczepańska A., Podstawowe strategie wyszukiwania informacji i ich wykorzystanie w praktyce, „Przegląd Biblioteczny” 2007, z. 2, s. 233 – 251.
Walkenbach J., Excel 2003. Biblia. Helion, Gliwice 2004.
Zimek R., PowerPoint 2007 pl. Ćwiczenia. Wydawnictwo Helion, Gliwice 2007.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: