Management in Public Relations 2700-ERASMUS-MAPR
Przedmiot ma za zadanie przybliżyć ideę zarządzania w public relations. Koncentruje się na koncepcji funkcji zarządzania public relations i omawia cztery etapy procesu zarządzania: definiowanie problemów public relations, planowanie i programowanie, komunikowanie i ewaluację. Wskazuje na konieczność planowania strategicznego w public relations, dwukierunkowej symetrycznej komunikacji, a także omawia wiele innych istotnych koncepcji dotyczących skutecznych działań i programów public relations. Wykład pomaga zrozumieć mechanizmy współczesnego public relations. Przygotowuje również do prowadzenia odpowiednich praktyk public relations przez studentów, przyszłych PR menedżerów. Oferuje on przegląd najnowszych trendów i najlepszych praktyk w branży PR, a także przykładów prawdziwych działań i sytuacji. Wykład dedykowany jest studentom, którzy zamierzają poszerzyć swoją wiedzę z zakresu public relations, a zatem powinni wykazywać się wystarczającą wiedzą i umiejętnościami zarówno w kwestii PR, jak i języka angielskiego.
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
1. Posiada wiedzę o metodach i narzędziach komunikowania
2. Zna techniki reklamy i promocji, public relations oraz ich znaczenie i oddziaływanie na odbiorców
3. Zna terminologię właściwą dla nauk o komunikowaniu, public relations i dziedzin pokrewnych oraz działalności z tego zakresu
Umiejętności:
1. Ma umiejętność opisu i analizy procesów komunikowania i działań public relations na podstawie nabytej wiedzy teoretycznej z tego zakresu
2. Posiada umiejętności efektywnego projektowania i prowadzenia działań public relations
3. Ma umiejętności niezbędne do współpracy przy zadaniach strategicznych public relations
Kryteria oceniania
Egzamin pisemny, test, test wielokrotnego wyboru w języku angielskim - 80%
Dodatkowe punkty: za obecność na zajęciach - 20%
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Literatura
G.M. Broom, Effective Public Relations
R.D. Smith, Strategic Planning for Public Relations
J. Olędzki, Public relations. Społeczne wyzwania & Public Relations Across Boarders
J.E. Grunig, Excellence in Public Relations and Communication Management
J.E. Grunig, Managing Public Relations
J.E. Grunig, Excellent Public Relations and Effective Organizations: A Study of Communication Management in Three Countries
F.P. Seitel, The Practice of Public Relations
E.L. Bernays, S. Ewen, Crystallyzing Public Opinion
E.L. Bernays, Public Relations
A. Davis, Mastering Public Relations
B. Solis, Sticks & Stones
L. Tye, The Father of Spin: Edward L. Bernays & the Birth of Public Relations
A. Gregory, Planning And Managing Public Relations Campaigns
A. Theaker, The Public Relations Handbook
D. Moss, M. Powell, B. DeSanto (ed.), Public Relations Cases: International Perspectives
F.P. Seitel, J. Doorley, Rethinking Reputation : How PR Trumps Marketing and Advertising in the New Media World
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: