Bieżące problemy bibliotekoznawstwa naukowego 2700-BPBN-BSP
Zestaw szczegółowych treści w każdym kolejnym roku akademickim jest efektem analizy bieżącej literatury i sytuacji w bibliotekach.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po ukończeniu przedmiotu student:
Wiedza
Słuchacz ma podstawową wiedzę z zakresu treści przedstawionych na wykładzie.
Zna podstawową terminologię zastosowaną podczas wykładu.
Umiejętności
Potrafi wskazać w zakresie objętym charakterystyką przedmiotu problemy oraz zaproponować kierunki ich analizowania i rozwiązywania.
Poprawnie posłużyć się terminologią właściwą dla poruszanej problematyki.
Inne kompetencje
Rozumie potrzebę dostrzegania w bieżącej pracy problemów intelektualnych, organizacyjnych i etycznych oraz ich twórczego rozwiązywania.
Rozumie konieczność uczenia się przez całe życie.
Kryteria oceniania
Na podstawie obecności na wykładzie.
Praktyki zawodowe
brak
Literatura
1) Wiesław Babik, Ekologia informacji. Kraków2014.
2) Barbara Sosińska-Kalata, Humanistyka cyfrowa w piśmiennictwie nauki o informacji. W: Nauka o informacji w okresie zmian. Informatologia i humanistyka cyfrowa. Warszawa 2016, s. 27-50.
3) Jadwiga Woźniak-Kasperek, Wiedza i język informacyjny w paradygmacie sieciowym. Warszawa 2011, s. 21-75.
4) Jadwiga Woźniak-Kasperek, Terminologia jako mapa świata. W: LaTeI: z badań nad wykorzystaniem technologii informacyjnych w bibliologii i informatologii. Warszawa 2015, s. 174-185.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: