Komunikacja informacji ESG poprzez gry i grywalizację 2600-dz/w3KIESGf
Kurs ma na celu przedstawienie podstawowych motywacji, regulacji, narzędzi oraz czynników związanych z raportowaniem zrównoważonego rozwoju. Po ich przedstawieniu, uczestnicy dowiedzą się czym są mechanizmy gier i grywalizacja, a także jak dzięki nim komunikować dane ESG. Na ostatnich zajęciach, odbywających się stacjonarnie, zostanie zaprezentowana gra dot. komunikacji informacji ESG.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA
1. Posiadł podstawową wiedzę o regulacjach związanych z ujawnianiem danych ESG
2. Zrozumiał znaczenie pojęć związane z raportowaniem ESG
3. Zrozumiał zależności między informacjami ESG a mechanizmami gier
4. Posiadł wiedzę na temat mechanizmów gier
UMIEJĘTNOŚCI
1. Jest w stanie wyjaśnić czynniki stojące za obowiązkiem raportowania ESG
2. Umie wymienić mechanizmy gier stosowane w komunikacji danych ESG
Kryteria oceniania
Frekwencja na zajęciach / wykonane ćwiczenia
Literatura
Maltseva, K., Fieseler, C., & Trittin-Ulbrich, H. (2019). The challenges of gamifying CSR communication. Corporate communications: An international journal, 24(1), 44-62.
Wójcik, F. (2023). Helping Dwight: how gamification can improve CSR communication effectiveness?. Central European Management Journal, 31(3), 405-415.
Abad, J., Booth, L., Baills, A., Fleming, K., Leone, M., Schueller, L., & Petrovic, B. (2020). Assessing policy preferences amongst climate change adaptation and disaster risk reduction stakeholders using serious gaming. International Journal of Disaster Risk Reduction, 51, 101782.
Ouariachi, T., Elving, W. J., & Pierie, F. (2018). Playing for a sustainable future: The case of We Energy Game as an educational practice. Sustainability, 10(10), 3639.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: