- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Piękno i siła różnorodności: w życiu, w pracy i gdzie indziej 2600-PSR-OG
Przedmiot powstał z inspiracji multimedialną Galerią „Dziedzictwo” w Muzeum POLIN. Jak podaje internetowy opis tej Galerii, jest „poświęcona kulturowemu dorobkowi polskich Żydów. Chcemy przypomnieć ludzi, których dokonania stały się dziedzictwem kolejnych pokoleń i nas dzisiaj. Chcemy pokazać ich niezwykłe biografie, w których odbicie znajduje wiele burzliwych wydarzeń historycznych. Jednocześnie chcemy też spojrzeć na sylwetki tych osób w świetle ich żydowsko-polskich korzeni” (https://polin.pl/pl/galeria-dziedzictwo). Przedmiot będzie realizacją- w formie uniwersyteckiej- wynikającej z tych celów wizji zarządzania różnorodnością jako sposobu „na życie” i „na budowanie drogi zawodowej” tak by studenci doświadczyli wielorakiego znaczenia dziedzictwa polskich Żydów, a na tej podstawie także innych wielorakich przejawów różnorodności oraz mogli przedyskutować przydatność tych przejawów różnorodności do zarządzania własnym (a także nie tylko własnym) rozwojem osobistym i zawodowym. Przedmiot łączy perspektywę historyczną (w znaczeniu historii organizacyjnej), socjologiczną (działania organizacji na rzecz ich otoczenia społecznego), psychologiczną, zarządczą i etyczną.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student potrafi krytycznie wykorzystać studia przypadków z zakresu biografii postaci historycznych umie rekonstruować te biografie i ich konteksty, wydobywać z nich dobre praktyki rozwoju osobistego i zawodowego, unikać złych praktyk oraz wykorzystywać te umiejętności do własnego rozwoju i pomocy w tym zakresie innym
Student wykazuje wrażliwość na problem równego traktowania i wpływu dyskryminacji mniejszości na rozwój osobisty in społeczny
Student jest świadom, że szacunek dla różnorodności kulturowej pozytywnie wpływa na funkcjonowanie jednostek, organizacji i społeczeństw.
Student potrafi diagnozować sytuację różnorodności społecznej jako kontekstu rozwoju jednostki, organizacji i społeczności oraz przewidywać, jak mogą rozwijać się stosunki mniejszość – większość w okresach kryzysów i napięć społecznych.
Kryteria oceniania
Raport z warsztatu w muzeum, przygotowanie studium przypadku na temat będący „spotkaniem” potrzeb danej studentki/ studenta z wybraną biografią bohatera/bohaterów Galerii „Dziedzictwo” w Muzeum POLIN lub inne studium przypadku tego rodzaju.
Literatura
Podstawowa:
1. Materiały multimedialne dostępne w Galerii „Dziedzictwo” Muzeum POLIN
Uzupełniająca:
1. Skodlarski J, Pieczewski, A., red. (2014) Rola Żydów w rozwoju gospodarczym ziem polskch, Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
2. Krzemiński, I. (2016), Żydzi – problem prawdziwego Polaka, Warszawa: Instytut Socjologii UW
3. Maclean, M., Clegg, S. R. and V. Cha Harvey, V. Ch. (ed.). (2020). Historical Organization Studies. Theory and Applications. Routledge
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: