Umowy na rynku dzieł sztuki 2600-PSMrdsURDS
Zajęcia będą obejmować w szczególności następujące zagadnienia:
a. Umowa licencyjna;
b. Umowa depozytu i wypożyczenia dzieł sztuki;
c. Umowa transportu;
d. Umowa o organizację wystawy;
e. Umowa o opracowanie scenariusza wystawy.
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu wykładów z przedmiotu student będzie potrafił wskazać podstawowe postanowienia umowy licencyjnej, umowy depozytu i wypożyczenia dzieła sztuki, umowa transportu, umowy o organizację wystawy oraz umowy o opracowanie scenariusza wystawy.
Literatura
LITERATURA PRZEDMIOTU
1. P. Łada Sztuka a prawo autorskie, Lexis Nexis 2014.
2. J. Barta (red.), System prawa prywatnego. Tom 13. Prawo autorskie. C.H. Beck, Instytut Nauk Prawnych PAN, Warszawa 2007.
3. S. Grzybowski, A. Kopff, J. Serda, Zagadnienia prawa autorskiego, PWN, Warszawa 1973.
4. P. Goldstein, B. Hugenholtz, International Copyright. Principles, Law and Practice, Oxford University Press, Oxford 2010.
5. L. Zemer, The Idea of Authorship in Copyright, Ashgate, Aldershot, 2007.
6. S.M. Steward, International Copyright and Neighbouring Rights, Butterworths, London 1983.
7. M. Niżankowska, Prawo do integralności utworu, Woulters Kluwer, Kraków 2007.
8. J. Banasiuk, Współtwórczość i jej skutki w prawie autorskim, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2012.
9. T. Joffrain, Deriving a (Moral) Right for Creators,Texas International Law Journal 2001, vol. 36.
10. M. Jankowska, Autor i prawo do autorstwa, Warszawa 2011.
11. D. Flisak, Utwór multimedialny w prawie autorskim, Warszawa 2008.
12. W. Michała, Utwór. Przedmiot prawa autorskiego, Warszawa 2013.
13. B. Marconi, O sztuce konserwacji, Warszawa 1983.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: