Muzeum a rynek sztuki 2600-PSMrdsMRS
Przedmiot będzie dotyczył w szczególności następujących zagadnień:
a. relacje na rynku sztuki;
b. modele funkcjonowania muzeów;
c. zależności pomiędzy komercyjnym a niekomercyjnym, a nawet antyrynkowym segmentem świata sztuki.
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu wykładów z przedmiotu student będzie potrafił wskazać i opisać relacje na rynku sztuki. Student będzie potrafił rozróżnić kategorie zabytków, wskazać na model funkcjonowania muzeum. Student będzie potrafił również wskazać zależności pomiędzy komercyjnym a niekomercyjnym, a nawet antyrynkowym segmentem świata sztuki.
Literatura
LITERATURA PRZEDMIOTU
1. Byszewski Janusz, Inne muzeum, Wydawnictwo CSW, Warszawa 1996.
2. Muzeum sztuki. Antologia, pod red. Marii Popczyk, Universitas, Kraków 2005.
3. Piotrowski Piotr, Muzeum krytyczne, Dom Wydawniczy REBIS, Poznań 2011.
4. Czy sztuka jest potrzebna i dlaczego, pod red. Magdaleny Godlewskiej, Galeria Arsenał Białystok, 2011.
5. Popczyk Maria, Estetyczne przestrzenie ekspozycji muzealnych, Universitas, Kraków 2008.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: