Podstawy marketingu farmaceutycznego 2600-PSMmpfPMF
1.Zasady i instrumenty działalności marketingowej przedsiębiorstwa
•zasady koncepcji marketingowej
•inne koncepcje prowadzenia działalności gospodarczej (produkcyjna, produktowa, sprzedażowa, marketingu społecznego)
•wdrożenie orientacji marketingowej do przedsiębiorstwa
2.Wybór rynku docelowego poprzez procedurę seg-mentacji rynku
•istota segmentacji rynku
•warunki efektywnej segmentacji
•analiza cech i preferencji potencjalnych nabywców
•identyfikacja kryteriów segmentacji
•przeprowadzenie segmentacji rynku
•ocena atrakcyjności poszczególnych segmentów rynku i wybór segmentów docelowych
•różnicowanie i pozycjonowanie oferty marketingowej
3.Decyzje produktowe - projektowanie atrybutów produktu
4.Decyzje dystrybucyjne - projektowanie kanałów dystrybucji
5.Istota promocji i jej podstawowe formy
6.Decyzje cenowe
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Zaprezentowanie podstawowych informacji dotyczących przygotowania strategii instrumentalnej. Przedstawienie strategii STP. Pokazanie marketingowych implikacji wpły-wających na decyzje związane z funkcjonowaniem biznesu z wykorzystaniem marketing-mix.
Literatura
Michalik M., Pilarczyk B., Mruk H., Marketing strategiczny na rynku farmaceutycznym, Oficyna Wolters Kluwer, Kra-ków 2008
Kotler P., Armstrong G., Marketing. Wprowadzenie, Wolters Kluwer, Warszawa 2014
Kotler P., Keller K. L., Marketing, Rebis, Poznań 2012
Podstawka K.: Marketing menedżerski, Wydawnictwo Nau-kowe Wydziału Zarządzania, Warszawa 2008
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: