Zarządzanie w kulturze i oświacie 2600-PSMartZwKiO
•Program zajęć obejmuje kompleksową wiedzę na temat zarządzania instytucjami kultury oraz instytucjami oświatowymi.
W trakcie zajęć przewidziana jest prezentacja zagadnień:
• ZARZĄDZANIE INSTYTUCJAMI KULTU-RY,
• INSTYTUCJE ARTYSTYCZNE,
• INSTYTUCJE KULTURY,
• INNE PODMIOTY PROWADZĄCE DZIA-ŁALNOŚĆ KULTURALNĄ,
• DYREKTOR INSTYTUCJI KULTURY,
• ROLA I ZADANIA DYREKTORA INSTY-TUCJI KULTURY,
• ZASADY POWOŁYWANIA DYREKTORA KULTURY – KONKURSY,
• ROLA I ZADANIA ANIMATORA KULTURY,
• ANIMATOR KULTURY,
• KIEROWNIK PROJEKTU,
• NOWOCZESNE KONCEPCJE ZARZĄDZA-NIA OŚWIATĄ,
• ROLA I KOMPETENCJE DYREKTORA SZKOŁY,
INNOWACJE W SZKOLE, INNOWACJE W ZARZĄDZANIU SZKOŁĄ,
• MEN/MKiDN, a bezpieczeństwo uczniów/uczestników i pracowników instytucji kultury
• W UZUPEŁNIENIU PROJEKTY I PROPO-ZYCJE ZMIAN w Ustawie o prowadzeniu działalności kulturalnej.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024: | W cyklu 2023: |
Efekty kształcenia
- podniesienie kompetencji zawodowych osób
pracujących w instytucjach kultury, sztuki i oświaty;
- wykształcenie umiejętności twórczego myślenia o działaniu instytucji kultury i oświaty w katego-riach rynkowych i marketingowych;
- wykorzystanie planowania strategicznego jako
skutecznego sposobu działania na obszarach
kultury i oświaty;
Literatura
1. „Animacja społeczno – kulturalna” Małgorzata Kopczyń-ska.
2. Animatorzy kultury wobec wyzwań edukacyjnych –Barbara Jedlewska 2001
3. Planowanie i finansowanie działalności kulturalnej – Lucy-na Krupa 2009
4. B. Pilarczyk, Promocja i reklama, w: Podstawy marketingu, op.cit., s. 219;
5. P. Kotler, Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gis, Warszawa 1994;
6. T. Kramer, Podstawy marketingu, PWE, Warszawa 2004;
7. K. Przybyłowski, S. Hartley, R. Kerin, W. Rudelius, Mar-keting, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 1998; A.
Sznajder, Sztuka promocji - czyli jak najlepiej zaprezentować siebie i swoją firmę, Business Press, Warszawa
1993; T. Sztucki,
8. Promocja - sztuka pozyskiwania nabywców, Placet, War-szawa 1999.
9. Dz.U. Poz. 423 z dnia 1 kwietnia 2014 r. /USTAWA z dnia 14 marca 2014 r. o zmianie ustawy – Prawo
zamówień publicznych oraz niektórych innych ustaw/.
10. Rozporządzenie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodo-wego z dnia 26 stycznia 2012r. w sprawie sposobu
prowadzenia i udostępniania rejestru instytucji kultury (Dz. U. poz. 189)
11. Ustawa z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej oraz
niektórych innych ustaw wraz z obwieszczeniem Marszałka Sejmu RP z dnia 26 marca 2012 r. w sprawie
ogłoszenia jednolitego tekstu (Dz. U. poz. 406
12. Zarządzanie strategiczne. Koncepcje, metody, strategie Krzysztof Janasz, Władysław Janasz, Katarzyna Kozioł, Katarzyna Szopik Wydawnictwo Difin
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: