Finansowanie kultury - strategia działania 2600-PSMartFKSD
1. Program zajęć obejmuje kompleksową wiedzę na temat zasad tworzenia STRATEGII DZIA-ŁANIA dla instytucji lub organizacji kultury.
W trakcie zajęć przewidziane jest poruszenie następujących treści:
Czym jest STRATEGIA DZIAŁANIA?
Główne cechy strategii działania.
Główne elementy strategii.
Określenie misji ,wizji , zadań oraz celów strategicz-nych instytucji.
Omówienie Scenariusza STRATEGII DZIAŁANIA.
2. Program zajęć obejmuje kompleksową wiedzę na temat źródeł finansowania nieinwestycyj-nych i inwestycyjnych projektów kulturalnych i sposobu pozyskiwania funduszy na ich reali-zację, a także pracy metodą projektu i przygo-towania wniosku.
W trakcie zajęć przewidziane jest poruszenie następujących treści:
• źródła finansowania projektów kulturalnych: fun-dusze samorządowe, fundusze krajowe, fundusze zagraniczne, fundusze Unii Europejskiej, fundusze Rady Europy – zakres udzielanego wsparcia, za-sady ubiegania się o otrzymanie dofinansowania, najczęstsze problemy i błędy,
• technika projektowania: projektowanie, cykl za-rządzania projektem, analizy – matryca logiczna, etapy opracowania projektu, przygotowywanie wniosku grantowego,
• zagadnienia finansowe: konstruowanie budżetu, określanie wskaźników finansowych projektu, przepływy finansowe: zasada zaliczkowania i za-sada refundacji kosztów.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024: | W cyklu 2023: |
Efekty kształcenia
- podniesienie kompetencji osób pracujących w instytucjach kultury,
- wykształcenie umiejętności myślenia, o działaniu instytucji w kategoriach rynkowych
i marketingowych,
- wykorzystanie planowania strategicznego jako
skutecznego sposobu działania w obszarze
kultury,
- wzbudzenie świadomości strategicznego spojrzenia na cały proces zarządzania pracownikami
wewnątrz organizacji,
- przygotowanie do samodzielnego zarządzania
projektem kulturalnym,
- przygotowanie do pozyskiwania funduszy na
projekty nieinwestycyjne,
- przygotowanie do samodzielnego przygotowa-nia
studium wykonalności bądź weryfikacji goto-wych
dokumentów,
- podniesienie kompetencji w zakresie
wiedzy dotyczącej możliwości oraz procedur
obowiązujących przy pozyskiwaniu środków na
zadania inwestycyjne w kulturze pozyskiwania.
Literatura
1. Strategia organizacji Krzysztof Obłój, Polskie Wydawnictwa Ekonomiczne
2. Podstawy zarządzania organizacjami Ricky W. Griffin -2003
3. Zarządzanie strategiczne w teorii i praktyce firmy Adam Stabryła Wydawnictwo Naukowe PWN
4. Kultura organizacyjna w zarządzaniu Praca zbio-rowa Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne
5. Sztuka zarządzania organizacjami. Zasoby, spo-soby, perspektywy Stanisław Galata
6. Narzędzia tworzenia strategii organizacji Tomasz Białas, Mirosław Czapiewski
7. Nowe myślenie strategiczne Michel Robert Wy-dawnictwo MT Biznes
8. Synteza strategii Bob de Wit, Ron Meyer Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne
9. Zarządzanie strategiczne. Koncepcje, metody, strategie Krzysztof Janasz, Władysław Janasz, Katarzyna Kozioł, Katarzyna Szopik Wydawnictwo Difin
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: