Finansowanie kultury - biznesplan i plan promocji 2600-PSMartFKBIPP
1. Program zajęć obejmuje kompleksową wiedzę na temat zasad tworzenia BIZNESPLANU dla przedsięwzięć artystycznych, kulturalnych i biznesowych.
W trakcie zajęć przewidziane jest poruszenie następujących treści:
•źródła finansowania projektów kulturalnych: fun-dusze samorządowe, fundusze krajowe, fundusze zagraniczne, fundusze Unii Europejskiej, fundusze Rady Europy – zakres udzielanego wsparcia, za-sady ubiegania się o otrzymanie dofinansowania, najczęstsze problemy i błędy,
•technika projektowania: projektowanie, cykl za-rządzania projektem, analizy – matryca logiczna, etapy opracowania projektu, przygotowywanie wniosku grantowego,
•zagadnienia finansowe: konstruowanie budżetu, określanie wskaźników finansowych projektu, przepływy finansowe: zasada zaliczkowania i za-sada refundacji kosztów.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024: | W cyklu 2023: |
Literatura
1. „Biznesplan. Problemy i metody” oraz inne wy-dania nt. Biznesplanów – Jacek Pasieczny, UW
2. Strategia organizacji Krzysztof Obłój, Polskie Wydawnictwa Ekonomiczne
3. Podstawy zarządzania organizacjami Ricky W. Griffin -2003
4. Zarządzanie strategiczne w teorii i praktyce firmy Adam Stabryła Wydawnictwo Naukowe PWN
5. Kultura organizacyjna w zarządzaniu Praca zbio-rowa Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne
6. Sztuka zarządzania organizacjami. Zasoby, spo-soby, perspektywy Stanisław Galata
7. Narzędzia tworzenia strategii organizacji Tomasz Białas, Mirosław Czapiewski
8. Nowe myślenie strategiczne Michel Robert Wy-dawnictwo MT Biznes
9. Synteza strategii Bob de Wit, Ron Meyer Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne
10. Zarządzanie strategiczne. Koncepcje, metody, strategie Krzysztof Janasz, Władysław Janasz, Katarzyna Kozioł, Katarzyna Szopik Wydawnictwo Difin
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: