Akceptacja i zmiana 2400-ZEWW599
Zajęcia mają na celu zapoznanie z:
• Ekonomią zmiany
• Różnymi rodzajami zmian
• Rodzajami wywoływanych zmian
• Siedmioma zasadami efektywnego dokonywania zmian
• Miękkie wprowadzanie zmian
• Kluczowymi momentami zmiany
• Pozytywne różnice zmian
• Budowaniem nawyków
• Etapami tworzenia nawyku
• Formowanie nawyków
• Wprowadzanie w życie potrzebnych umiejętności
• Akceptacją zmian nagłych
• Sposobami postępowania z niepowodzeniami
• Łagodzeniem skutków stresu i presji
• Antycypacją niepowodzeń i krytyki
• Koniecznością zmiany stanów emocjonalnych w kryzysie
Szacunkowa liczba godzin na osiągnięcie efektów kształcenia: 30+25
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po ukończeniu zajęć student:
• Uformuje swoją postawę sprzyjającą zmianie
• Stworzy kierunki działań służących opanowaniu skutecznych zmian
• Określi kierunki potrzebnych zmian
• Przygotuje plan działań
• Połączy różne podejścia wobec zmian w jedną całość
• Wyćwiczy nawyki programujące zmianę
• Opanuje kluczowe momenty zmiany
• Wprowadzi do praktyki zasady efektywnych zmian
• Ustali program zmian dokonywanych w otoczeniu
• Stworzy sposoby radzenia sobie z niepowodzeniami
• Złagodzi skutki stresu i presji
• Wykorzysta krytykę do rozwoju
• Zastosuje cykle przemian do swoich potrzeb
KW01, KW02, KW03, KU01, KU02, KU03, KK01, KK02, KK03
Kryteria oceniania
ocena ciągła - 50%
praca semestralna - 50%
obecności, aktywność
Literatura
Literatura obowiązkowa
• Bridges W., Zarządzanie zmianami, Wyd. UJ Kraków 2008
• Kotter J. P., Sedno zmian, Helion, Gliwice 2008
• Duhigg Charles, Siła nawyku, Warszawa 2013
Literatura uzupełniajaca
• Berndt Ch., Tajemnice odporności psychicznej, Wyd. UJ Kraków 2015
• Day L., Kryzys. Pozytywne skutki negatywnych zmian,Sensus, Gliwice 2007
• Rogers J., Coaching, GWP, Gdańsk 2010
• Tracy B., Osobowość lidera, Studio Emka, Warszawa 2010
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: