- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Eksperymentowanie z ekonomią (kurs internetowy) 2400-INTER-EZE-OG
Kurs został pomyślany jako wprowadzenie do ekonomii dla studentów kierunków nie-ekonomicznych. Celem kursu jest próba pokazania przydatności analizy ekonomicznej w różnorodnych dziedzinach. Cel ten może być osiągnięty jedynie wtedy, gdy studenci przez własne doświadczenie, a nie przez bierne przyswojenie teorii, poznają sposób działania ekonomii. Dobrym narzędziem do osiągnięcia tego celu jest eksperyment ekonomiczny. Na tych zajęciach wykorzystana zostanie metodologia prowadzenia badań ekonomicznych stworzona przez ekonomię eksperymentalną.
Forma zajęć:
Proponowane zajęcia składać się będą z trzech części:
i) Eksperyment ilustrujący dany problem gospodarczy. Eksperymenty będą przeprowadzane co dwa tygodnie we wtorek o godzinie 18:30. Obecność w eksperymencie będzie częścią oceny.
ii) Objaśnienie zaobserwowanych zachowań w eksperymencie. Teoria stojąca za eksperymentem zostanie przedstawiona w wykładzie on-line. Wykład będzie rejestrowany co dwa tygodnie, a obecność nie jest wymagana.
iii) Dyskusja wyników eksperymentu i teorii ekonomicznej. Studenci mogą komentować o eksperymenty przedstawioną teorię ekonomiczną wykładzie na forum. Komentarze te zostaną ocenione.
Wymagania techniczne.
Większość eksperymentów przeprowadzone będzie on-line przy użyciu programu LabSEE. Ze względu na charakterystykę programu studenci muszą dysponować stałym dobrze działającym łączem internetowym.
Zakres tematów obejmuje dwa rodzaje zagadnień:
1) Analiza zachowań ekonomicznych jednostek
• testowanie racjonalności
• wybór w warunkach niepewności
• interakcje i teoria gier
2) Rynek i jego niedoskonałości
• popyt podaż formy wymaiany rynkowej i nierynkowej: wymiana barterowa, aukcje, przetargi
• monopol
• rent seeking,
• dobra publiczne,
Kurs będzie prowadzany na: https://elearning.wne.uw.edu.pl/
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA
Student
• rozumie mechanizmy ekonomiczne i rozpoznaje je w życiu codziennym.
• potrafi rozpoznać złożoność relacji społeczno-gospodarczych i traktuje gospodarkę jako złożony system.
• zna metodologię badań eksperymentalnych w naukach społecznych
UMIEJĘTNOŚCI
Student
• potrafi powtórzyć proste eksperymenty ekonomiczne.
• potrafi porównać wpływ mechanizmów ekonomicznych i norm społecznych na efektywność ekonomiczną
• potrafi znaleźć związek między obserwowalnym zachowaniem a teorią ekonomii.
POSTAWY
• potrafi połączyć wiedzę ekonomiczną z pracą zawodową i innymi dziedzinami nauk społecznych i matematyki.
• rozumie potrzebę posiadania "ciekawości nauki"
Kryteria oceniania
W trakcie zajęć studenci zbierają punkty za swoją aktywność na platformie e-learningowej oraz biorą udział w eksperymentach i projektach. Podczas egzaminu ustnego, wszystkie punkty zostaną zsumowane i zostanie wystawiona ostateczna ocena na podstawie aktywności i przedstawionej wiedzy.
Literatura
Friedman, D., Caspar, 2004, A., Economics; Lab An intensive course in experimental Economics, Rudledge, London
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: