Advanced Visualisation in R 2400-DS2AV
R-CRAN jest obecnie jednym z najpowszechniej wykorzystywanych pakietów w ilościowej analizie danych. Jedną z najsilniejszych stron R są biblioteki do wizualizacji danych z ggplot2 na czele.
Kurs zakłada znajomość programu R na poziomie podstawowym, uczestnicy powinni chcieć specjalizować się w R i chcieć doskonalić warsztat analityczny w tym środowisku w zakresie technik wizualizacji danych i następnie wykorzystywać je w ilościowej analizie danych:
1. Wprowadzenie do ggplot2 (funkcje: ggplot(), aes(), geom_point(), ggsave())
2. Edycja wygladu wykresu (funkcje:: themes(), guide_legend(), guides(), labs(), pakiety: extrafont, ggthemes)
3. Nanoszenie etykiet I annotacji na wykresy (funkcje:: geom_text(), geom_label(), geom_text_repel(), geom_label_repel())
4. Edytowanie skali wykresów: (rodzina funkcji scale_* )
5. Wykresy słupkowy i kołowy (funkcje:: geom_bar() and geom_arcpie())
6. Wykres liniowy (funkcje:: geom_line(), geom_vline(), geom_hline(), geom_rect())
7. Wiele wykresów w jednym oknie (multiplot(), grid.arrange(), viewport())
8. Szacowanie trendu w dancych (funkcja geom_smooth())
9. Wizualizacja rozkładu jednowymiarowego: (funkcje: geom_histogram(), geom_density(), geom_boxplot(), geom_violin())
10. Wizualizacja rozkładu dwuwymiarowego: (funkcje:: geom_bin2d(), geom_hexbin(), geom_tile()
11. Mapy w ggplot2 (funkcje:: geom_polygon, ggmap)
12. Interaktywne wizualizacja w ggplot2(pakiety: ggiraph, htmlwidgets)
13. funkcje stat_: (stat_ family function)
14. Prezentacja projektów studentów
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA
1) Na koniec kursu student wie jak używać pakietów do wizualizacja w R do tworzenia zaawansowanych wykresów w standardzie publikacyjnym
2) Posiada dogłębną wiedzę o technikach wizualizacja w R
3) Uczestnik kurs wie jakie jest zastosowanie wizualizacji danych w analizach ilościowych
UMIEJĘTNOŚCI
1) Uczestnik posiada umiejętność pracy z oprogramowaniem w R w zakresie wizualizacji danych
2) Student potrafi samodzielnie projektować i pisać złożone procedury i komendy w R
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
1) Uczestnik rozumie, że biegłe posługiwanie się programem R wymaga ciągłego poznawania tego pakietu i doskonalenia warsztatu.
2) Student ma świadomość, że program R wraz z pakietami dodatkowymi jest nieustannie rozwijany i oferuje z czasem nowe możliwości.
3) Uczestnik zdaje sobie sprawę, że program R jest uniwersalnym narzędziem i może być wykorzystywany w obliczeniach w różnych dziedzinach wiedzy oraz, że kurs daje podstawy do samodzielnego poszukiwania takich dostosowań.
Studenci, którzy ukończą kurs z ocenami co najmniej dobrymi, będą znali program na poziomie biegłym, co będzie stanowić cenną pozycję w CV i jasny sygnał dla pracodawców o wysokich umiejętnościach analitycznych.
K_U02, K_U05
Kryteria oceniania
Na końcową ocenę składają się:
• punkty za rozwiązane zadania wykonywane w ramach pracy własnej na zajęciach i pracy domowej (30 punktów),
• punkty za przygotowanie projektu semestralnego (70 punktów),
• dodatkowe punkty za aktywność.
Punkty Ocena
[0-60] ndst
(60-70] Dst
(70-80] dst +
(80-90] Db
(90-100] db +
(100-110] Bdb
>110 bdb !
Literatura
- własne materiały
Literatura obowiązkowa:
-Biecek P., 2017, Przewodnik po pakiecie R, wydanie 4, Oficyna Wydawnicza GIS, Wrocław
- Kopczewska K., Kopczewski T., Wójcik P., (red), 2016, Metody ilościowe w R. Aplikacje ekonomiczne i finansowe, CeDeWu, wydanie 2,Warszawa
- Wickham, Hadley. Advanced R. CRC Press, 2014.
- Wickham, Hadley. ggplot2: elegant graphics for data analysis. Springer, 2016.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: