Niepełnosprawność we współczesności 2300-OSM/SJ/NW/1
Sposoby charakteryzowania i wyjaśniania procesów rozwoju fizycznego, psychicznego, społecznego oraz kształcenia osób niepełnosprawnych na gruncie analiz porównawczych w obrębie grup jednorodnych i zróżnicowanych pod względem rodzaju i stopnia niepełnosprawności, jak też w odniesieniu do norm rozwojowych. Kształtowanie warsztatu pracy naukowej.
Opanowanie podstawowych umiejętności w zakresie projektowania, realizacji, opracowania i interpretacji badań dotyczących problemów rozwojowych, edukacyjnych i funkcjonalnych osób niepelnosprawnych.
- kwerenda literatury
- koncepcjia pracy monograficznej, badawczej
- metodologia badań w pedagogice specjalnej
- metody opracowania wyników badań (ilościowe i jakościowe)
- interpretacja badań
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
wiedza
student;
- podaje cechy poznania naukowego
- różnicuje strategie badań ilościowych i jakościowych
-wymienia i charakteryzuje techniki i metody badań pedagogicznych
- zna pojecie pomiaru, podaje cechy charakterystyczne skal,
umiejętności
student:
- formułuje problemy badawczych
- buduje założenia teoretycznych badanego problemu
- organizuje i i przeprowadza badania
- dokonuje analizy uzyskanych wyników badań oraz ich interpretacji
postawy:
student prowadzi badania zgodnie z zasadami etyki
Kryteria oceniania
- aktywność w trakcie zajęć
- przestrzeganie harmonogramu realizacji zadań
- złożenie konspektu pracy
Literatura
J. Guilford, Metody statystyczne dla pedagogów i psychologów.
T. Pilch, Metody badań pedagogicznych.
W. Dudkiewicz, Praca magisterska z pedagogiki.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: