Funkcjonowanie społeczne i intelektualne uczniów szkoły podstawowej 2300-OSM/FSiIU/1
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
• Zna teorie funkcjonowania społecznego i intelektualnego dzieci w wieku szkolnym.
• Zna podstawy teorii budowy testów.
• Zna podstawowe metody statystyczne używane w badaniach społecznych.
• Wie, jak napisać raport badawczy.
Umiejętności
• Potrafi stosować pojęcia teorii pomiaru w projektowaniu badania i analizie wyników.
• Umie wykorzystać program SPSS do analiz danych.
• Umie wykorzystać standardy APA w pisaniu pracy magisterskiej.
Kompetencje społeczne
• Rozumie potrzebę stosowania metod naukowych w badaniach pedagogicznych.
Kryteria oceniania
pogłębiona konceptualizacja problemu badawczego
Literatura
Podstawowa literatura:
- Horasimczuk, J., Cieciuch, J. (2012). Podstawowe standardy edytorskie naukowych tekstów psychologicznych w języku polskim na podstawie reguł APA. Wydawnictwo Liberi Libri.
- Bedyńska, S., Cypryańska, M. (2012). Statystyczny drogowskaz 1. Praktyczne wprowadzenie do wnioskowania statystycznego. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Sedno.
- Babbie, E. (2008). Podstawy badań społecznych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: