MS1-Metodyka pracy doradcy zawodowego 2300-NZ2-MS1-DZ-MET
1.Rozmowy doradcze
1.a. procedura prowadzenia rozmowy doradczej
1.b. narzędzia wykorzystywane w pracy doradcy
1.c. style pracy doradcy zawodowego
2. Zarządzanie kompetencjami
2.a.diagnozowanie kompetencji
2.b. metody pomiaru kompetencji
2.c. profile kompetencji zawodowych
3. Wyzwania w pracy doradcy zawodowego
3.a. poradnictwo w sieci
3.b. nowoczesne formy poradnictwa
Efekty kształcenia
Wiedza: student
zna podstawowe narzędzia wykorzystywane w pracy doradcy zawodowego
Umiejętność: student
potrafi przeprowadzić rozmowę doradczą zgodnie z procedurą
potrafi dobrać właściwe narzędzia doradcze do potrzeb osoby radzącej się oraz sytuacji
Kompetencje:
potrafi przewidzieć skutki oddziaływań doradczych.
Kryteria oceniania
Skonstruowanie profilu kompetencji na podstawie przeprowadzonej rozmowy doradczej
Literatura
Kargulowa A. (2005), O teorii i praktyce poradnictwa. Odmiany poradoznawczego dyskursu. Podręcznik akademicki., Wydawnictwa Naukowe PWN, Warszawa.
Siarkiewicz E., Wojtasik B. (red.) (2008), Być doradcą! Doświadczenia i refleksje, Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej, Wrocław.
Paszkowska –Rogacz A. (2002), Warsztat pracy europejskiego doradcy kariery zawodowej, KOWEZiU, Warszawa.
Czasopisma: Edukacja Dorosłych
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: