MS1-Wewnatrzorganizacyjne modele procesu szkoleniowego 2300-NZ2-MS1-AND-W
Celem zajęć jest poznanie przez studentów różnych podejść do procesu szkolenia pracowników oraz krytyczna ocena stosowanych w firmach rozwiązań. W trakcie zajęć studenci analizują różne formy szkoleń oraz dokonują ich oceny. Przedmiotem zajęć są również inne szczegółowe kwestie dotyczące procesu szkoleniowego w organizacji. Tematyka zajęć obejmuje takie zagadnienia jak: przemiany polityki personalnej i ich konsekwencje dla modelu szkolenia procowników; podstawowe model procesów szkoleniowych; rozpoznanie i analiza potrzeb szkoleniowych; programy szkolenia pracowników w wybranych firmach; zarządzanie talentami; zarządzanie motywacją jako ważny element procesu szkolenia; webinary; proces szkoleniowy w środowisku międzykulturowym; od szkolenia do uczenia się – nowa perspektywa percepcji procesu szkoleniowego.
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza – Po zajęciach student:
1. zna główne podejścia do procesu szkolenia pracowników w firmach
2. zna różne rozwiązania edukacyjne w zakresie formalnej, pozaformalnej i nieformalnej edukacji adresowane do pracowników firm
3. zna główne komponenty organizacji procesu szkoleniowego i stosowane procedury
Umiejętności – student:
1. potrafi przeprowadzić analizę procesu szkolenia pracowników w firmie
2. Potrafi krytycznie ocenić skuteczność przyjętych rozwiązań edukacyjnych oraz zaproponować działania usprawniające
Kompetencje społeczne – student:
1. samodzielnie poszukuje informacji i wspólpracuje z innymi w celu realizacji wspólnych zadań
2. rozumie i docenia potrzebę ciągłego doskonalenia kompetencji zawodowych
Kryteria oceniania
Podstawą zaliczenia zajęć jest przygotowana przez studentów praca pisemna dotycząca jednego z wybranych aspektów zajęć
Literatura
1. Andrzejczak A. (2010) Projektowanie i realizacja szkoleń, Warszawa, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
2. Boydell T., Leary M. (2006) Identyfikacja potrzeb szkoleniowych
3. Davis T. i in. (2013 )Ewaluacja talentu : nowa strategia zarządzania talentami w organizacji. Warszawa, Wolters Kluver S.A.
4. Dokąd zmierzają e-szkolenia?” – „Personel i Zarządzanie”, grudzień 2012.
5. Król H., Ludwiczyński A. (2006), Zarządzanie zasobami ludzkimi, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
6. Lenik P. (2012) Motywatory pozapłacowe czyli droga do nowej jakości pracowników. Warszawa, Centrum Doradztwa i Inforamcji Difin Sp. z o.o
7. Raport Webinaria w Polsce, dostępny na: http://z.nf.pl/img_obserwatorium/Raport_Webinary_w_Polsce_2012.pdf
8. Sloman M. (2010) Nowe zjawiska w świecie szkoleń, Warszawa, Wolters Kluver.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: