KS - Zarządzanie procesem edukacji w organizacji 2300-MS1-KS-ZPEO
Celem zajęć jest przekazanie wiedzy dotyczącej metod rozpoznawania potrzeb edukacyjnych w firmie w kontekście efektywności uczenia sie dorosłych. Wyróżnione zostaną potrzeby edukacyjne z trzech poziomów: organizacji, grup stanowisk oraz indywidualne pracowników.
Omówione zostaną etapy procesu analizy potrzeb edukacyjnych oraz stosowane w każdym z nich techniki.
Studenci poznaja równiez podejście procesowe do zarządzania kapitałem intelektualnym pracowników oraz rolę rozwiązań systemowych w organizacjach opartych na wykorzystaniu wiedzy pracowników.
Studenci będa analizowali poszczególne rozwiązania organizacyjne oparte na uczeniu sie pracowników oraz identyfikowali ich rentowność.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Efekty kształcenia
Po zakończeniu przedmiotu student:
zna różne podejścia do zarządzania uczeniem sie pracowników w firmie
zna różne sposoby uczenia się zależne od poziomu efektywności
umie zastosować /wykorzystać techniki i narzędzia służące analizowaniu potrzeb edukacyjnych
umie opracować narzędzie diagnozujące potrzeby edukacyjne
umie dopasować sposoby uczenia się i szkolenia pracowników zależnie od poziomu efektywności – stosowanie się do reguł, adaptacja, odkrywanie powiązań, zdobywanie doświadczeń, eksperymentowanie, łączenie, zaangażowanie
rozumie związek między efektywnością działania firmy a edukacją-ciągłym uczeniem się jej pracowników
prezentuje pozytywną postawę wobec idei ciągłego uczenia się pracowników, rozumie jej konieczność
Kryteria oceniania
Zaliczenie pisemne.
Zaliczenie przedmiotu na ocenę na podstawie kolokwium obejmującego treści wykładu (test) oraz projektu narzędzia do analizy potrzeb edukacyjnych przygotowanego przez studentów.
Test składa się z pytań jednokrotnego wyboru. Za każdą poprawną odpowiedź można uzyskać 1 pkt. Test zalicza 60 procent poprawnych odpowiedzi. Ocena z testu stanowi 1/3 oceny zaliczającej przedmiotu.
Projekt narzędzia oceniany jest za kompletność i trafność przyjętych rozwiązań. Ocena projektu stanowi 2/3 oceny zaliczającej przedmiot
Literatura
wybrane zagadnienia z prac :
• Boydell T., Leary M. Identyfikacja potrzeb szkoleniowych
• Senge P.M. Teoria i praktyka organizacji uczących się a także artykuły polecane przez wykładowcę.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: