KS - Projektowanie szkoleń 2300-MS1-KS-PSz
Celem zajęć jest zdobycie przez studentów wiedzy i umiejętności umożliwiających samodzielne przygotowywanie oferty szkoleniowej z uwzględnieniem formułowania celów szkolenia, projektowania programów i scenariuszy, przygotowywania modułów zajęć z wykorzystaniem efektywnych metod pracy z dorosłymi oraz projektowania podstawowych narzędzi ewaluacji szkoleń.
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza: student:
1. posiada uporządkowaną wiedzę na temat zasad projektowania i ewaluacji szkoleń
2. zna podstawową terminologię związaną z problematyka szkoleń
3. posiada wiedzę z zakresu diagnozowania potrzeb szkoleniowych
4. zna i rozumie zasady determinujące przygotowanie procesu szkoleniowego
5. posiada wiedzę na temat narzędzi do ewaluacji szkoleń
Umiejętności: student:
1. potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę, umożliwiającą rozumienie funkcjonowania dorosłych w sytuacji szkoleniowej
2. potrafi samodzielnie przygotować i przeprowadzić proces szkolenia łącząc wiedzę z różnych dziedzin
3. potrafi krytycznie ocenić program szkolenia wymieniając jego zalety i mankamenty
4. potrafi przygotować procedurę realizacji przedsięwzięcia edukacyjnego w organizacji
5. potrafi adekwatnie dobrać podstawowe narzędzia ewaluacji
szkolenia
Kompetencje społeczne: student:
1. efektywnie współdziała w zespole osób zaangażowanych w proces przygotowania, przeprowadzenia i oceny działań szkoleniowych
2. ma poczucie odpowiedzialności za realizowane procesy organizacyjne i diagnostyczne związane z przygotowaniem, przeprowadzeniem i oceną działań szkoleniowych
Kryteria oceniania
Zaliczenie przedmiotu odbywa się na podstawie cyklicznie wykonywanych przez studentów zadań.
Dopuszczalne są maksymalnie dwie nieobecności na zajęciach w semestrze.
Literatura
T.Boydell, M. Leary (2001): Identyfikacja potrzeb szkoleniowych, Oficyna Ekonomiczna, Kraków
L. Rae (2003): Planowanie i projektowanie szkoleń, Oficyna Ekonomiczna, Kraków
P. Breamley (2001): Ocena efektywności szkoleń, Oficyna Ekonomiczna, Oficyna Ekonomiczna, Kraków
J.Rojewska (1994): Grupa bawi się i pracuje, cz. I, Oficyna Wydawnicza UNUS, Wrocław
J.Rojewska (2000): Grupa bawi się i pracuje, cz. II, Oficyna Wydawnicza UNUS, Wrocław
R.Żak, J.Matras, (2018): Trener w rolach głównych. Podręcznik pracy trenera, PWN, Warszawa.
D.Tamblyn, S.Weiss (2013): Zbiór zabawnych gier szkoleniowych. Wyd. Wolters Kluwer, Warszawa.
M. Czernecka, S. Łais, M. Hyla (2016): Projektowanie efektywnych szkoleń, Wolters Kluwer, Warszawa.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: