MS1 - Kultura i sztuka etniczna 2300-MS1-ARM-KSE
1.Zdobycie wiedzy na temat kultury etnicznej : obyczajów tradycji regionalnych w zakresie śpiewu, tańca, plastyki obrzędowej w kraju i w wybranych krajach świata./prezentacje multimedialne prowadzącego i studentów połączone z warsztatami z zakresu sztuki ludowej oraz muzyki i tańca/
2.W trakcie zajęć skoncentrujemy się na problematyce przekazu dziedzictwa kulturowego,a także na dialogu międzykulturowym, który poprzez poznawanie Inności umożliwia porozumienie i współpracę w duchu tolerancji i pokoju ludzi różnych narodowości i nacji.
3.Poszukiwanie odpowiedzi na pytania -problemy:
Jak szukać tego, co wspólne w zróżnicowanym kulturowo świecie? Jak budować i rozszerzać obszary porozumienia i tolerancji? Jak działać na rzecz tworzenia kultury pokoju?
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Efekty kształcenia
Studenci osiągną wiedzę z zakresu kultury etnicznej,edukacji regionalnej i międzykulturowej oraz problematyki kultury pokoju związanej z kształtowaniem postaw tolerancji i solidarności wobec odmienności etnicznych ,kulturowych i obyczajowych. Zdobędą także informacje na temat teorii i praktyki edukacji wielo i miedzykulturowej przez sztukę w wybranych krajach świata.
Kryteria oceniania
Przedmiot kończy się zaliczeniem na ocenę .Podstawą uzyskania pozytywnej oceny jest aktywne uczestnictwo w zajęciach, zabieranie głosu w dyskusjach , na temat prezentacji problemów i zagadnień wskazanych powyżej dotyczących kultury etnicznej ,edukacji regionalnej i międzykulturowej. Warunkiem zaliczenia jest przygotowanie prezentacji w postaci referatu . Kryterium podstawowym jest aktywne uczestnictwo ,jakość prezentacji i wypowiedzi.
Kryteria oceniania zgodne są z ogólnymi zasadami przyjętymi na Uniwersytecie Warszawskim , także z obowiązującą skalą ocen.Student może opuscić 2 zajęcia , zaloczenie na ocenę.
Praktyki zawodowe
praktyka w szkole
Literatura
1.BoughtonD.MasonR.Beyond Multicultural Art Education:International Perspectives WAXMANN ,MUNSTER 1999
2.International Journal of Education Through Art and Journal of Art and Design Education 2005-2010
3.Materiały Międzynarodowego Stowarzyszenia Wychowania przez Sztukę INSEA - z kongresów europejskich od 1987 roku do chwili obecnej- Rvaniemi 2010
4.Nikitorowicz J.Edukacja regionalna i międzykulturowa 2009
5.Petrykowski P.Edukacja Regionalna Wyd.UMK Toruń 2003
6.Kossak-Główczewski K.,Kożyczkowska A. red. Wielokulturowość ,między edukacja regionalna i edukacja międzykulturową. IMPULS Kraków 2015
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: