MS1 - Historia i współczesność edukacji dorosłych w Polsce 2300-MS1-AND-L-HW
Wykład ma za zadanie przedstawienie historii edukacji dorosłych w Polsce. Studenci poznają historyczne uwarunkowania współczesnych rozwiązań edukacji dorosłych w Polsce. Wiedza ta pozwala lepiej zrozumieć właściwości zachowań edukacyjnych dorosłych w obszarze edukacji formalnej, pozaformalnej i nieformalnej. Zdobyte na wykładzie wiadomości pozwalają na samodzielne lub w zespołach napisanie pracy, której tematyka corocznie jest aktualizowana oraz czynne uczestniczenie w zajęciach organizowanych podczas corocznych wyjazdów studyjnych do innych osrodków akademickich, które prowadzą kształcenie
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
1.Student zna i potrafi krytycznie ocenić historyczne uwarunkowania kształtowanie się systemu edukacji dorosłych w Polsce.
2. Rozumie, które czynniki w jakim zakresie determinują współczesny rynek edukacji dorosłych w Polsce.
Umiejętności:
3. Potrafi ocenić adekwatność występujących na współczesnym rynku ofert edukacyjnych do zapisanych w nich celów i programów kształcenia.
Kompetencje społeczne:
Student wykazuje postawę krytyczną wobec oferty zajęć edukacyjnych dla dorosłych
Kryteria oceniania
Test pisemny z zakresu treści omawianych na wykładach.
Każda poprawna odpowiedź punktowana jest 1 pkt. Test uznaje się zaliczony po uzyskaniu 60 procent poprawnych odpowiedzi.
Literatura
Wybrane materiały źródłowe
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: