MS1 - Style uczenia się 2300-MS1-AKN-SU
W ramach zajęć studenci dowiedzą się o różnych typologiach stylów nauczania oraz uczenia się. Poznają sposoby rozpoznawania, charakterystykę oraz metody pracy właściwe dla poszczególnych stylów uczenia się. Dowiedzą się również jak przebiegają procesy komunikacji i jakim mogą podlegać zakłóceniom.
Zajęcia kładą nacisk na aktywne formy pracy oraz pracę w zespołach. Studenci będą mieli okazję przećwiczyć z grupą różne sytuacje wychowawcze i społeczne, dzięki czemu lepiej rozpoznają swój styl przewodzenia jak i również swój preferowany sposób uczenia się. Studenci w ramach zajęć będą diagnozować własny styl uczenia się, uczyć się jak radzić sobie ze stresem egzaminacyjnym, a także - jak planować zajęcia z grupą, w której uczestnicy preferują różne style uczenia się.
W cyklu 2023Z:
W ramach zajęć studenci zapoznają się z różnymi typologiami stylów nauczania oraz uczenia się. Poznają sposoby rozpoznawania, charakterystykę oraz metody pracy właściwe dla poszczególnych stylów uczenia się. Dowiedzą się również, jak przebiegają procesy komunikacji i jakim mogą podlegać zakłóceniom. |
W cyklu 2024Z:
W ramach zajęć studenci zapoznają się z różnymi typologiami stylów nauczania oraz uczenia się. Poznają sposoby rozpoznawania, charakterystykę oraz metody pracy właściwe dla poszczególnych stylów uczenia się. Dowiedzą się również, jak przebiegają procesy komunikacji i jakim mogą podlegać zakłóceniom. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wie jakie nauki zajmują się opisywaniem i analizowaniem stylów uczenia się
Zna podstawowe pojęcia z zakresu różnych stylów uczenia się; rozumie powiązania i zależności występujące między nimi
Zna podstawowe teorie dotyczące uczenia się i rozumie powiązania miedzy nimi
Rozróżnia typologie stylów uczenia się i nauczania
Zna charakterystykę poszczególnych stylów uczenia się i nauczania
Wie, jak przebiegają procesy komunikacyjne w zależności od sytuacji i uczestników interakcji
Zna konsekwencje wynikające z niedopasowania stylu uczenia się i stylu nauczania
Wie, jakie są metody uczenia się odpowiadające poszczególnym stylom uczenia się
Umiejętności
Potrafi scharakteryzować określony styl uczenia się i styl nauczania
Potrafi, dobrać do zaprezentowanej sytuacji właściwy styl uczenia się i styl nauczania
Ocenia przydatność i dobiera właściwe metody pracy w ramach różnych stylów uczenia się do określonych sytuacji wychowawczych
Potrafi określić własny styl uczenia się i nauczania
Kompetencje
Podczas wykonywania zadań zespołowych przyjmuje różne role dostosowując się do wymagań grupy i celu jaki ma ona przed sobą.
Ma świadomość konsekwencji płynącej z braku wiedzy dotyczącej stylów uczenia się i nauczania
Ma świadomość różnych stylów uczenia się i uwzględnia je w planowanej przez siebie pracy
Rozumie konieczność stałego pogłębiania swojej wiedzy i umiejętności w zakresie stylów uczenia się
Ma świadomość własnego stylu uczenia się i potrafi wiedzę tę wykorzystać do rozwijania swoich zdolności i umiejętności
Ma świadomość swojego preferowanego stylu nauczania i uwzględnia tę wiedzę przy planowaniu działań z grupą
Kryteria oceniania
Przygotowanie prezentacji z określonego tematu z uwzględnieniem metod aktywizujących
Opracowanie w grupach konspektu zajęć z uwzględnieniem preferencji dotyczących stylów uczenia się oraz przeprowadzenie wybranego fragmentu zajęć z tego konspektu
Literatura
M. Klichowski, Między linearnością a klikaniem. O społecznych konstrukcjach podejść do uczenia się
A. Bubrowiecki, Ale urwał! Techniki błyskawicznego przyswajania wiedzy.
G. Hunter, U. Hauser, Wszystkie dzieci są zdolne. Jak marnujemy wrodzone talenty,
R. R. Gajweski, O stylach uczenia się I i-edukacji
G. D. Fenstermacher, J. Soltis, Style nauczania
Cz. Plewka, M. Taraszkiewicz, Uczymy się uczyć
M. Rasfeld, S. Breidenbach, Budząca się szkoła
W cyklu 2023Z:
M. Klichowski, Między linearnością a klikaniem. O społecznych konstrukcjach podejść do uczenia się |
W cyklu 2024Z:
M. Klichowski, Między linearnością a klikaniem. O społecznych konstrukcjach podejść do uczenia się |
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: