M4 - Student practice 1 2300-GPTE-M4-SPR1/1
Praktyki pedagogiczne studentów koncentrują się na planowaniu i nauczaniu i obejmują następujące zadania:
1) Wstępna rozmowa z nauczycielem-mentorem.
2) Obserwowanie lekcji i refleksja dotycząca otoczenia klasy, rutynowych aktywności, zarządzania klasą, instrukcji, rozmów z nauczycielami, materiałów dydaktycznych i zarządzania błędami.
3) Prowadzenie zajęć z zakresu mikronauczania, np. rozgrzewki, gry, praca w grupach i w parach, udzielanie instrukcji.
4) Przygotowanie planów lekcji i prowadzenie lekcji CLIL z wykorzystaniem szablonu CLIL dla TEYL.
5) Konsultacje z nauczycielem-mentorem
6) Samoocena
7) Końcowa konsultacja z nauczycielem-mentorem w sprawie postępów studenta - zapoznanie studenta z oceną i raportem.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Po ukończeniu praktyk student:
- podczas obserwacji lekcji rozpoznaje techniki poznane na kursach metodologicznych;
- zna zasady prawidłowego zachowania się podczas obserwacji lekcji;
- zna najskuteczniejsze metody i techniki stosowane w nauczaniu języka angielskiego wśród młodzieży;
- potrafi dostosować materiały ELT do potrzeb i możliwości swoich uczniów.
Umiejętności
Po ukończeniu praktyk student:
- potrafi zaplanować i opisać lekcję;
- potrafi zorganizować lekcję w szkole podstawowej (klasy 1-3);
- potrafi wykorzystywać różne pomoce dydaktyczne w swoim nauczaniu;
- może tworzyć nowe pomoce dydaktyczne do zaplanowanych lekcji;
- potrafi zastosować wiedzę zdobytą podczas kursu podczas pracy z dziećmi na lekcjach języka angielskiego;
- potrafi zastanowić się nad własnym nauczaniem;
- potrafi dobierać i dostosowywać materiały dydaktyczne wykorzystywane w klasie i dostosowywać je do potrzeb uczniów;
- potrafi obserwować lekcje, zastanawiać się nad nimi i wyciągać wnioski dotyczące pracy z dziećmi.
Postawy
Po ukończeniu praktyk student:
- potrafi zastanowić się zarówno nad prowadzonymi, jak i obserwowanymi lekcjami;
- jest gotowy do udzielania rad swoim kolegom i koleżankom;
- docenia znaczenie refleksji własnej i informacji zwrotnej w zawodzie nauczyciela;
- sam tworzy plany lekcji;
- zastanawia się nad własnym nauczaniem;
- potrafi pracować pod presją;
- potrafi dostosować metody i techniki nauczania do różnych kontekstów edukacyjnych.
Kryteria oceniania
W celu zaliczenia praktyk studenci są zobowiązani do dostarczenia wymaganego zestawu materiałów:
Pakietu dydaktycznego zawierającego:
- refleksje obserwacyjne
- wykaz działań w zakresie mikronauczania
- scenariusze lekcji
- refleksja poobserwacyjna
- samoocenę
- refleksje na temat przeprowadzonych lekcji
- ocenę od nauczyciela-mentora
Praktyki zawodowe
90 godzin, jak opisano powyżej
Literatura
Coyle, D., Hood, P., & Marsh, D. (2010), CLIL: Content and language integrated learning. Cambridge: Cambridge University Press.
Halliwell, S. (1992), Teaching English in the Primary Classroom, Pearson ELT.
Harmer, J. (2012). Essential teacher knowledge. Pearson Longman.
Richards, J.C. & Thomas S.C. Farrell (2011), Practice teaching: a reflective approach. Cambridge: Cambridge University Press.
Wajnryb, R. (1992). Classroom Observation Tasks. UK: Cambridge University Press
Uwagi
W cyklu 2023:
• Jeśli chodzi o blogi: W drugim semestrze studenci piszą 10 wpisów na blogu, po jednym tygodniowo. Dodatkowo studenci muszą komentować wpisy z blogów innych studentów. |
W cyklu 2024:
• Jeśli chodzi o blogi: W drugim semestrze studenci piszą 10 wpisów na blogu, po jednym tygodniowo. Dodatkowo studenci muszą komentować wpisy z blogów innych studentów. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: