Seminarium magisterskie - Prawa podstawowe w dobie nowych technologii 2200-1M108
W pierwszym semestrze zajęcia będą poświęcone metodologii badań naukowych, rekomendacjach dotyczących komunikatywnego pisania oraz wszystkiego, co związane jest z warsztatem prac pisemnych (naukowych i praktycznych). Ponadto omawiane będą aktualne zagadnienia związane z wpływem rozwoju technologicznego na ochronę praw podstawowych oraz działalność organów państwa. Punktem odniesienia będzie orzecznictwo krajowych i międzynarodowych organów sądowych, obowiązujące akty prawne lub założenia regulacyjne. Pozwoli to na znalezienie przez studentów obszarów ich zainteresowań badawczych oraz wybór tematu pracy.
Drugi semestr będzie poświęcony indywidualnym konsultacjom i omówieniu postępów nad pracami magisterskimi. Każdy uczestnik seminarium będzie ponadto miał możliwość przedstawienia referatu dotyczący przygotowanego zagadnienia, który będzie wprowadzeniem do dyskusji w ramach seminarium. Pozwoli to na rozwój kompetencji w zakresie wystąpień publicznych i prezentowania wyników badań oraz przygotuje do obrony pracy magisterskiej.
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
- poznanie wybranych wyzwań dla systemu prawa, a zwłaszcza ochrony praw podstawowych, związanych z rozwojem technologicznym, będących obecnie w agencie instytucji krajowych i międzynarodowych (AI, usługi cyfrowe, ochrona danych, cyberbezpieczeństwo itp.);
- rozumienie wzajemnych relacji między systemem konstytucyjnym, systemem unijnym i systemem Rady Europy oraz znaczenia dialogu między sądami konstytucyjnymi, TSUE i ETPC w budowaniu standardu ochrony praw jednostki;
- umiejętność samodzielnego opracowania zagadnienia badawczego, w tym metod pracy naukowej oraz przygotowania samodzielnej pracy pisemnej
Kryteria oceniania
Aktywność na seminariach: udział w dyskusji, prezentowanie własnego stanowiska.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: