Seminarium specjalizacyjne (proseminarium) - Identyfikacja przedsiębiorcy w obrocie gospodarczym - firma, reklama, znak towarowy 2200-1F081
1/ Wprowadzenie - działalność w sferze marketingu i reklamy jako pochodna wolności gospodarczej, wolności mediów i wolności słowa, a także wolności poglądów, pozyskiwania i rozpowszechniania informacji;
2/ Środki społecznego przekazu informacji - tradycyjne i nowe;
3/ Internet jako globalna sieć powszechnego komunikowania;
4/ Content marketing;
5/ Mechanizmy perswazyjne stosowane w komunikacji rynkowej, wykorzystanie technik manipulacyjnych;
6/ Nowe formy zainteresowania konsumenta towarem ( reklama ukryta, neutralna informacja, techniki podprogowe, lokowanie produktu, reklama natywna);
7/ Ograniczenia działalności reklamowej wynikające z ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym i ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów;
8/ Ograniczenia w działalności reklamowej wynikające z prawa autorskiego (hasła reklamowe, slogany, wizerunek);
9/ Ograniczenia reklamowe wynikające z ustawy prawo własności przemysłowej (znaki towarowe i usługowe), funkcje znaku towarowego, wykorzystanie cudzego znaku towarowego;
10/ Firma przedsiębiorcy i nazwa przedsiębiorstwa (funkcje, podstawy regulacji).
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu zajęć student uczestniczący w seminarium powinien wykazać się znajomością przedmiotu w ramach wybranej specjalizacji. Powinien dobrze orientować się w tekstach aktów prawnych związanych z wybraną specjalizacją, rozumieć w sposób zaawansowany stosowane konstrukcje prawne, umieć je omówić i poddać analizie z odwołaniem do doktryny i orzecznictwa.
Kryteria oceniania
Poziom wiedzy, zrozumienie materiału i umiejętność samodzielnego wnioskowania, aktywność na zajęciach.
Analiza problemowa tekstów prawnych, kazusów, orzecznictwa.
Samodzielne przygotowanie zajęć przez studentów.
Literatura
- M. Modrzejewska, Umowy w sferze marketingu i reklamy, [w:] M. Stec (red.), Prawo umów handlowych. System Prawa Handlowego, t. 5B, Warszawa 2020;
- K. Grzybczyk, Ilustrowane prawo reklamy, Warszawa 2020;
- J. Sitko, Firma i jej ochrona, Warszawa 2009;
- J. Sitko, Naruszenie prawa do znaku towarowego renomowanego, Warszawa 2019;
- R. Skubisz, Znaki towarowe i ich ochrona, Warszawa 2019;
- J. Barta, R. Markiewicz, Prawo autorskie i prawa pokrewne, Warszawa 2019;
oraz literatura polecana na zajęciach.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: