Cultural and Economic aspects of International Management 2104-GPIR-D4CEIN
W ramach przedmiotu student zdobywa wiedzę na temat umiędzynarodowienia działalności gospodarczej w aspekcie ekonomicznym i kulturowym. Zakres tematyczny obejmuje takie zagadnienia jak: międzynarodowe otoczenie biznesowe, w szczególności gospodarcze, polityczne, technologiczne, polityczne i kulturowe.
Szczególny nacisk kładzie się na najważniejsze uwarunkowania międzynarodowego środowiska kulturowego, takie jak rola symboli, gestów, wartości, metody komunikacji i negocjacji, stosunek do produktów zagranicznych, rola religii w biznesie, wzorce konsumpcji, zachowania kupujących, biznes zwyczaje, rola ceremonii i etykieta biznesowa. Ponadto na temat międzynarodowych teorii zarządzania, kultur organizacyjnych międzynarodowych firm poszczególnych regionów, kulturowych modeli zachowań biznesowych.
Drugi blok zajęć obejmuje przedstawienie kultur biznesowych oraz uwarunkowań makroekonomicznych poszczególnych krajów i regionów z punktu widzenia ich atrakcyjności i specyfiki biznesowej.
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Efekty kształcenia
- student zna i rozumie problematykę stosunków międzynarodowych jako część naukowa i polityce i administracji
-student zna i rozumie terminologię stosunków międzynarodowych w zaawansowanym stopniu; umie wyjaśnić procesy zachodzące w stosunkach międzynarodowych oraz metody i techniki badania stosunków międzynarodowych
- student zna i rozumie zagrożenia i wyzwania charakterystyczne dla współczesnych stosunków międzynarodowych oraz bezpieczeństwa międzynarodowego
- student potrafi stosować rozmaite techniki, w tym techniki informacyjno-komunikacyjne w celu stawiania zaawansowanych problemów, pytań i hipotez badawczych, poszukiwać innowacyjnych rozwiązań dla stawianych problemów badawczych
- student umie planować swoje uczenie się oraz planowo uzupełniać i doskonalić swoją wiedzę i umiejętności, a także motywować innych do podejmowania edukacji ustawicznej
- student jest gotowy do prawidłowego identyfikowania i roztrzygania dylemtów związanych z pracą w administracji publicznej, biznesie międzynarodowym, instytucjach międzynarodowych przestrzegając etyki zawodowej
Kryteria oceniania
projekt, esej
1) Wystąpienie prezentujące kulturę biznesową danego kraju
2) Praca dotycząca konkretnego zagadnienia dotyczącego wybranego przez grupę rynku (konkretnego przedsiębiorstwa, branży, elementu charakteryzującego lub wyróżniającego dany rynek)
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
Hofstede, G., Hofstede, G.J., Minkov, M. (2010). Cultures and organizations: software f the mind. New York: McGraw-Hill.
Peng, M. (2013). Global strategic management. Cengage.
Verbeke, A. (2013). International business strategy. Cambridge: Cambridge University Press.
Erin Meyer, The Culture Map, Perseus Books, 2016.
Moon, Chris J., and Peter Woolliams. “Managing Cross Cultural Business Ethics.” Journal of Business Ethics, vol. 27, no. 1/2, 2000, pp. 105–15.
Ardichvili, Alexandre, et al. “Ethical Cultures in Large Business Organizations in Brazil, Russia, India, and China.” Journal of Business Ethics, vol. 105, no. 4, 2012, pp. 415–28.
Gift, Michael J., et al. “Cross-Cultural Perceptions of Business Ethics: Evidence from the United States and China.” Journal of Business Ethics, vol. 114, no. 4, 2013, pp. 633–42.
Additional material (cases, articles, reports) provided by lecturer
W cyklu 2023L:
Hofstede, G., Hofstede, G.J., Minkov, M. (2010). Cultures and organizations: software f the mind. New York: McGraw-Hill. Additional material (cases, articles, reports) provided by lecturer |
W cyklu 2024L:
Hofstede, G., Hofstede, G.J., Minkov, M. (2010). Cultures and organizations: software f the mind. New York: McGraw-Hill. Additional material (cases, articles, reports) provided by lecturer |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: