Development Economics 2104-GPIR-D1DEVE
Zarys seminariów (może ulec zmianie):
ekonomia rozwoju - wprowadzenie;
charakterystyka luki rozwojowej;
pomiar wzrostu i rozwoju;
ubóstwo i nierówności społeczne;
teorie wzrostu i rozwoju gospodarczego;
wzrost populacji a rozwój gospodarczy;
rola państwa w procesie rozwoju.
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Efekty kształcenia
Po ukończeniu tego modułu studenci powinni być w stanie:
Zrozumieć i zastosować główne teorie i modele rozwoju gospodarczego oraz powiązać je z określonymi studiami przypadku;
Zrozumieć rolę instytucji w procesie rozwoju gospodarczego;
Wyszukiwać, uzyskiwać dostęp i analizować główne źródła danych ekonomicznych i społecznych istotnych dla badania rozwoju gospodarczego.
Kryteria oceniania
1. Test końcowy - 50% oceny końcowej (50 punktów, test odbędzie się podczas ostatnich zajęć w semestrze)
2. Zadania na platformie e-learningowej (platforma kampus) - 40% oceny końcowej (2 x 20 punktów);
3. Aktywny udział w seminariach - 10% oceny końcowej (10 punktów), dopuszczalna 1 nieobecność.
Aby zaliczyć moduł, studenci muszą uzyskać ocenę pozytywną (ponad 55% punktów) ze wszystkich elementów oceny.
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy.
Literatura
Meier, G.M. & Rauch, J.E. (2005 or newer) Leading Issues in Economic Development, Oxford University Press;
Ray, D. (1998) Development Economics, Princeton University Press;
Sachs, J. (2005) The End of Poverty. How Can We Make It Happen in Our Lifetime, Penguin;
Thirlwall, A.P. (2006 lub nowszy) Growth and Development. With Special Reference to Developing Economies, Palgrave Macmillan (later editions: Economics of Development: Theory and Evidence by A.P. Thirlwall and P. Pacheco-López)
Todaro, M.P. & Smith, S.C. (2009 lub nowszy) Economic Development, Addison Wesley.
+ Materiały dodatkowe dostarczane przez wykładowcę co tydzień!!! Część z nich OBOWIĄZKOWA!!!
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: