Seminarium dyplomowe 2103-ORP-L-D6SEMD
Program szczegółowy:
1. Zapoznanie studentów z metodologią pisania pracy dyplomowej
2. Rozpoznanie preferencji studentów w zakresie wyboru tematyki prac licencjackich
3. Merytoryczna ocena trafności wybranej tematyki prac, ich usytuowania w problematyce stanowiącej przedmiot studiów, ocena istotności poznawczej i aplikacyjnej podjętej tematyki
4. wskazanie potencjalnych barier i korzyści związanych z realizacją zamierzonej problematyki badawczej
5. ocena merytoryczna wypracowanych przez studentów koncepcji prac licencjackich
6. weryfikacja trafności doboru literatury przedmiotu
7. dobór metod i wypracowanie narzędzi badań w odniesieniu do każdego tematu pracy licencjackiej 8. określenie zasad opracowania przypisów, bibliografii i graficznej formy prezentacji danych
9. wskazanie wymogów formalnych związanych z przestrzeganiem praw autorskich – informacje o warunkach oceny prac w systemie informatycznym plagiat.pl
10. merytoryczna ocena prac, weryfikacja efektów z założeniami badawczymi
11. poddanie prac licencjackich ocenie w systemie plagiat
12. przyjęcie prac licencjackich, opracowanie recenzji i zorganizowanie egzaminu końcowego
Rodzaj przedmiotu
seminaria licencjackie
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po ukończeniu przedmiotu:
student zna i rozumie:
zasady samodzielnej analizy wybranego problemu na podstawie krytycznej analizy literatury przedmiotu oraz danych statystycznych,
podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i praw autorskich i stosuje je w trakcie przygotowania pracy dyplomowej (K_W08)
główne źródła pozyskiwania danych i informacji na temat danego problemu,
podstawowe metody badań społecznych
student potrafi:
napisać spójną pracę na temat wybranego problemu rynku pracy
umiejscowić dany problem społeczny stanowiący przedmiot pracy licencjackiej w praktycznych realiach funkcjonowania państwa i społeczeństwa (K_U01)
identyfikować przyczyny i uwarunkowania określonego problemu rynku pracy omówionego w pracy licencjackiej (K_U02)
zastosować podstawowe metody badań społecznych a także wybrane narzędzia analityczne do diagnozowania i prognozowania problemów z obszaru rynku pracy (K_U03)
w oparciu o wiedzę i umiejętności nabyte w trakcie realizacji badania na potrzeby pracy licencjackiej oceniać procesy zachodzące w obszarze pracy i na rynku pracy oraz nimi kierować, zdając sobie sprawę z normatywnego nacechowania dokonywanych wyborów (K_U04)
student jest gotów do
praktycznego posługiwania się wiedzą uzyskaną w trakcie pisania pracy licencjackiej w działalności zawodowej; dostrzegania znaczenia wiedzy z obszaru nauk społecznych, nauk o pracy i in. w codziennym funkcjonowaniu (K_K01)
Kryteria oceniania
1. obecność i aktywność na seminariach
2. realizacja kolejnych etapów przygotowania pracy licencjackiej:
• opracowanie koncepcji metodologicznej i konspektu pracy, a także elementów erudycyjnego rozdziału pracy – semestr I
• analiza danych – zastanych lub wywołanych – obrazujących dany problem badawczy, podsumowanie, przygotowanie pracy do egzaminu końcowego, przyjęcie pracy przez promotora – semestr II
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy.
Literatura
1. Earl Babbie, Badania społeczne w praktyce, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005 (i wydania późniejsze)
2. Chava. Frankfort-Nachmias, David Nachmias, Metody badawcze w naukach społecznych, Zysk –i Ska Wydawnictwo, Poznań 2001 (i wydania późniejsze),.
3. David Silverman, Prowadzenie badań jakościowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007.
4. Antonii Sułek, Ogród metodologii socjologicznej, Scholar, Warszawa 2002.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: