Organizacja pracy i budowanie zespołu 2103-ORP-L-D5OPBZ
W trakcie zajęć będą poruszane zagadnienia dotyczące takich kwestii jak: czynniki wpływających na proces tworzenie zespołu oraz etapy jego powstawania i rozwoju; role w zespole i ich znaczenie w realizacji zadań przez grupę; wpływ procesów zachodzących w grupie na pracę zespołu (myślenie grupowe, spójność grupy, perswazja, facylitacja i próżniactwo społeczne, polaryzacja grupowa, stres).
Obok zagadnień teoretycznych, które będą wymagały samodzielnego studiowania, w trakcie zajęć będą proponowane gry dydaktyczne i ćwiczenia, w zależności od możliwości wynikających z liczby uczestników warsztatów oraz warunków lokalowych.
W cyklu 2023Z:
W trakcie zajęć będą poruszane zagadnienia dotyczące takich kwestii jak: czynniki wpływających na proces tworzenie zespołu oraz etapy jego powstawania i rozwoju; role w zespole i ich znaczenie w realizacji zadań przez grupę; wpływ procesów zachodzących w grupie na pracę zespołu (myślenie grupowe, spójność grupy, perswazja, facylitacja i próżniactwo społeczne, polaryzacja grupowa, stres). |
W cyklu 2024Z:
W trakcie zajęć będą poruszane zagadnienia dotyczące takich kwestii jak: czynniki wpływających na proces tworzenie zespołu oraz etapy jego powstawania i rozwoju; role w zespole i ich znaczenie w realizacji zadań przez grupę; wpływ procesów zachodzących w grupie na pracę zespołu (myślenie grupowe, spójność grupy, perswazja, facylitacja i próżniactwo społeczne, polaryzacja grupowa, stres). |
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024Z: | W cyklu 2023Z: |
Efekty kształcenia
W zakresie wiedzy studenci poznają elementy budowania zespołu, stadia rozwoju grupy, role w zespole, rolę lidera grupy, czynniki wpływające na myślenie grupowe, procesy zachodzące w zespole i ich wpływ na wykonywanie zadań.
Studenci będą ćwiczyli umiejętności związane z pracą w zespole, komunikację w zespole, pełnienie wyznaczonych ról podczas pracy zespołowej oraz dokonają analizy procesów zachodzących w zespole.
Zajęcia posłużą realizacji efektów uczenia się określonych w programie studiów:
K_U04 - student potrafi oceniać procesy zachodzące w obszarze pracy i na rynku pracy oraz nimi kierować, zdając sobie sprawę z normatywnego nacechowania dokonywanych wyborów;
K_U08 - zbudować zespół zadaniowy, planować i organizować jego pracę oraz współpracować aktywnie z innymi osobami.
Kryteria oceniania
Obecność na zajęciach
Wykonywanie zadań cząstkowych.
Praca zaliczeniowa w formie prezentacji
Dokładne kryteria oceny zostaną podane na początku semestru.
Praktyki zawodowe
-
Literatura
R. Brown, Procesy grupowe. Dynamika wewnątrzgrupowa i międzygrupowa, GWP, Gdańsk 2006.
Literatura dodatkowa:
R.B. Adler i inni, Relacje interpersonalne, Dom wydawniczy Rebis, Poznań 2006, s. 458-462.
D.G. Myers, Psychologia społeczna, Zysk i S-ka, Poznań 2003, s. 309-399.
W cyklu 2023Z:
R. Brown, Procesy grupowe. Dynamika wewnątrzgrupowa i międzygrupowa, GWP, Gdańsk 2006. |
W cyklu 2024Z:
R. Brown, Procesy grupowe. Dynamika wewnątrzgrupowa i międzygrupowa, GWP, Gdańsk 2006. |
Uwagi
W cyklu 2023Z:
15 godzin dydaktycznych. |
W cyklu 2024Z:
15 godzin dydaktycznych. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: