Mechanizmy promocji polityków 2102-M-Z3MPRP-MP
Przedmiot realizowany jest w formie konwersatorium z elementami wykładu. W czasie zajęć przeprowadzana będzie analiza mechanizmów promocji marki osobistej w polityce na przykładzie wybranych bohaterów życia politycznego.
Polityk jako marka. Wizerunek polityka.
Analiza sytuacji wyjściowej i ustalenie celów promocji.
Strategie promocji polityków: rodzaje strategii kampanii i ich związek z analizą sytuacji wyjściowej, omówienie strategii na wybranych przykładach.
Reklama i promocja jako najważniejsze narzędzia stosowane w kampanii wyborczej: narzędzia reklamy i promocji i ich wykorzystanie w kampanii, skuteczność mediów reklamowych, koszty reklamy.
Narzędzia promocji politycznej.
Współpraca z mediami: zasady i formy w komunikacji politycznej.
Sytuacje kryzysowe: rodzaje sytuacji kryzysowych w komunikacji politycznej i ich przyczyny, zapobieganie i zarządzanie kryzysem.
Kierunek podstawowy MISMaP
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA
K_W09 – Student zna i rozumie mechanizmy promocji polityków, komunikowania politycznego oraz ich konsekwencje w zróżnicowanej perspektywie czasowej.
S_W05 – Student ma wiedzę dotyczącą podmiotów komunikowania politycznego oraz dostrzega relacje między nimi oraz relacje między marketingiem politycznym a komunikowaniem politycznym zachodzące w procesie promocji polityków.
UMIEJĘTNOŚCI
K_U03 – Student umie wskazać zależności między mechanizmami promocji polityków, ocenić ich efektywność oraz dostrzega na poziomie pogłębionym relacje między polityką a zjawiskami i procesami historycznymi, ekonomicznymi, społecznymi i kulturowymi w zakresie analiz strategii politycznych.
K_U05 – Student potrafi samodzielnie i krytycznie uzupełniać wiedzę dotyczącą mechanizmów promocji oraz rozwijać profesjonalne umiejętności z zakresu promocji polityków, a także wykonywać zadania w zróżnicowanych warunkach, korzystając z różnych źródeł wiedzy i nowoczesnych technologii.
S2_U04 – Student umie dostrzegać relacje zachodzące w procesie promocji polityków między polityką, komunikowaniem politycznym, marketingiem politycznym i public relations.
S2_U05 – Student potrafi w kompleksowy sposób wykonywać zadania z zakresu promocji polityków posługując się przy tym nowoczesnymi technologiami.
KOMPETENCJE
K_K03 – Student jest gotów do wykorzystywania mechanizmów promocji polityków podczas reprezentowania w różnoraki sposób zróżnicowanych interesów grup społecznych, uwzględniając polityczne, ekonomiczne i prawne aspekty podejmowanych inicjatyw.
S2_K02 – Student jest świadomy wpływu działań promocyjnych i komunikacyjnych na społeczeństwo i jest gotowy do działania w celu kształtowania postaw prospołecznych.
Kryteria oceniania
Przedmiot kończy się testem lub projektem.
Studium przypadku - analiza wybranej marki politycznej i wykorzystanych mechanizmów promocji.
Metody oceny pracy studenta / Liczba punktów/udział w ocenie końcowej
ocena ciągła (bieżące przygotowanie do zajęć i aktywność) / 40%
Studium przypadku / 60%
Ocena
Algorytm oceny końcowej
2
3***
Powyżej 51%
3,5
Powyżej 60%
4
Powyżej 65%
4,5
Powyżej 75%
5
Powyżej 85%
Literatura
J. Kall, Silna marka. Istota i kreowanie, PWE, Warszawa 2001
3.
J. Kall, R. Kłeczek, A. Sagan, Zarządzanie marką, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2006
Marek Mazur, Marketing polityczny. Studium porównawcze., Warszawa 2002
M. Milewski, Marka znana z widzenia, „Brief” nr 12, 2005
J. Pacuła, Językowe i pozajęzykowe komponenty marki politycznej, [w:] Media i Społeczeństwo nr 1/2011
P. Tkaczyk, Zakamarki marki, Gdańsk 2011
S. Trzeciak, Wizerunek publiczny w internecie. Kim jesteś w sieci?, Warszawa 2015
S. Trzeciak, Coaching marki osobistej, czyli kariera lidera, Warszawa 2015
P. Żukiewicz, Przywództwo polityczne. Teoria i praktyka, Warszawa 2011
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: