Globalizacja 2102-M-Z3GLOB-MP
Globalizacja w polityce jest wciągającą grywalizacją -symulacją, która pozwala studentom doświadczyć wyzwań, szans i złożoności współczesnego świata w bardzo żywy, intensywny i osobisty sposób. Gra symulacyjna jest sposobem nauczania, który umożliwia aktywne utożsamiające się zrozumienie procesów społecznych i politycznych. Globalizacja w polityce korzysta z najbardziej atrakcyjnych właściwości gier i sieciowania społecznego i wytwarza przygodę, w której uczniowie kierują swoimi losami, przełamują trudności by osiągnąć cele. Zostało to starannie zaprojektowane, aby zapewnić maksymalny wgląd w problemy, kwestie i wyzwania związane z procesami globalizacji oraz poznają globalnych aktorów i wyłaniające się struktury władzy. Studenci uczą się aktywnie pozyskiwać informacje i dokonywać syntezy potrzebnego materiału. Tworzą także zespołowe projekty postrzegania i kreowania ładu polityczno-społecznego. Kompetencje miękkie są tworzone w sytuacji gry i symulacji.
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA
Student powinien:
EK1. objaśniać zjawisko i problematykę globalizacji w różnych aspektach i wymiarach: społecznym, ekonomicznym, politycznym (K_W02);
EK2. scharakteryzować zachowania i aktywność społeczną i polityczną
(K_W 04);
EK3. wytłumaczyć mechanizmy tworzenia się i działania struktur politycznych i społecznych (K_W 05).
UMIEJĘTNOŚCI
Student powinien umieć:
EK4. krytycznie analizować koncepcje i pojęcia dotyczące procesów globalizacyjnych (K_U01);
EK5. opracowywać zagadnienia, zjawiska i zachowania społeczne i polityczne o charakterze globalnym w sposób syntetyczny (K_U02)
EK6. wykorzystać pojęcia i kategorie teoretyczne do konstruowania własnych analiz i opracowań (K_U09).
KOMPETENCJE
Studenta cechuje:
EK7. aktywna postawa w/do pracy samodzielnej i zespołowej (K_K 03)
postrzeganie relacji społecznych oraz samodzielne wyrażanie ocen (K_K 04)
EK8. kreatywność i otwartość intelektualna (K_K 07).
Kryteria oceniania
Ocena jest wypadkową całościowej aktywności studenta/studentki:
1. Aktywne uczestnictwo w warsztatach i pracy zespołowej -45%
2. Projekt zespołowy – 45%
3. Dodatkowy wkład indywidualny – 10%
Praktyki zawodowe
nie
Literatura
Źródła internetowe potrzebne do zajęć i końcowego projektu
Także:
Artus P., Girard M-P., Wielki kryzys globalizacji, Warszawa, 2008
Barber B.R., Imperium strachu: wojna, terroryzm i demokracja, Warszawa, 2005
Bauman Z. Globalizacja. I co z tego dla ludzi wynika, Warszawa, 2000
Beck U. Społeczeństwo ryzyka w drodze do innej nowoczesności, Warszawa, 2004
Beck U. Władza i przeciwwładza w epoce globalnej: nowa ekonomia polityki światowej, Warszawa, 2005
Castells M. Społeczeństwo sieci, Warszawa, 2007
Friedman T. Świat jest płaski, Warszawa, 2006
Giddens A., Europa w epoce globalnej, Warszawa, 2009
Giddens A., Nowoczesność i tożsamość: „Ja” i społeczeństwo w epoce późnej nowoczesności, Warszawa, 2002
Mandle J. Globalna sprawiedliwość, Warszawa, 2009
Rothert A. Emergencja rządzenia sieciowego, Warszawa, 2008
Rothert A. Dezagregacja polityki, Warszawa, 2010
Scott J. Władza, Warszawa, 2006
Wnuk-Lipiński E. Świat międzyepoki: Globalizacja, Demokracja, Państwo narodowe, Kraków, 2004
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: