Zarządzanie marketingowe 2102-M-D2ZAMA-MP
Celem kursu jest przekazanie studentom podstawowej, usystematyzowanej wiedzy z zarzadzania i planowania marketingowego. Szczegółowe cele kształcenia obejmują następujący zakres wiedzy:
• przyswojenie przez uczestników kursu podstawowej wiedzy związanej z marketingiem w przedsiębiorstwie, marketingiem marki, marketingiem politycznym,
• rozumienie podstawowych pojęć z zakresu marketingu oraz zarządzania i planowania marketingowego,
• znajomość podstawowych sposobów zarządzania i planowania marketingowego.
W cyklu 2024L:
Celem kursu jest przekazanie studentom podstawowej, usystematyzowanej wiedzy z zarzadzania i planowania marketingowego. Szczegółowe cele kształcenia obejmują następujący zakres wiedzy: |
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA
Zna uwarunkowaniażycia politycznego wynikające z zarządzania marketingowego (K_W04).
UMIEJĘTNOŚCI
Potrafi krytycznie interpretować zjawiska z zakresu zarządzania marketingowego oraz analizować je wykorzystując wiedzę z zakresu teorii nauk o polityce (K_U01).
Ma umiejętność rozumienia przyczyn i przebiegu oraz prognozowania zjawisk dotyczących sfery polityczno-społecznej; potrafi wyjaśnić funkcje struktur społeczno-politycznych we współczesnych społeczeństwach. (K_U02)
Potrafi samodzielnie i krytycznie zdobywać i uzupełniać wiedzę w zakresie zarządzania marketingowego. Umie korzystać z profesjonalnych narzędzi marketingu politycznego w wykonywaniu rozmaitych zadań, także w kontekście projektów realizowanych w badaniach społecznych i życiu zadowowym (K_U05).
KOMPETENCJE
Jest przygotowany do wykorzystania narzędzi marketingowych do reprezentowania w różnoraki sposób (w tym zinstytucjonalizowany)
zróżnicowanych interesów grup społecznych, uwzględniając polityczne, ekonomiczne i prawne aspekty podejmowanych inicjatyw (K_K03).
EFEKTY SPECJALIZACYJNE:
Rozumie historyczne, ekonomiczne, społeczne, kulturowe i prawne uwarunkowania życia politycznego, ze szczególnym uwzględnieniem aspektów związanych z zarządzaniem marketingowym (S2_W03).
Potrafi projektować, realizować i prezentować wyniki badań naukowych z obszaru zarządzania marketingowego (S2_U01).
Potrafi krytycznie obserwować, interpretować i prognozować zjawiska z obszaru zarządzania marketingowego (S2_U03).
Potrafi w sposób kompleksowy wykonywać posługiwać się nowoczesnymi technologiami w zakresie zarządzania marketingowego (S2_U05).
Jest gotowy do prowadzenia działań w sferze zarządzania marketingowego, uwzględniając prawne, polityczne, ekonomiczne i etyczne aspekty konsekwencji tych działań dla otoczeniaspołecznego i interesu publicznego (S2_K02).
Kryteria oceniania
Weryfikacja efektów kształcenia odbywa się w formie testu.
Warunkiem otrzymania zaliczenia przedmiotu jest uzyskanie minimum 8 punktów z testu końcowego oraz obecność na zajęciach (dopuszczalna jest jedna nieobecność). Ocenę bardzo dobry „z wykrzyknikiem” otrzyma student, który uzyska maksymalną liczbę punktów w ramach: testu końcowego, aktywności merytorycznej na zajęciach, obecności na zajęciach oraz dodatkowo przygotowuje referat lub podsumowanie – w porozumieniu z prowadzącym.
Literatura
• G. A. Churchill, Badania marketingowe. Podstawy metodologiczne, Warszawa 2002, rozdział 2.2, 2.3, 2.4, s. 42-66.
• G. A. Churchill, Badania marketingowe. Podstawy metodologiczne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002, rozdział 3.1 Badania marketingowe – cykl etapów, s. 99-104.
• J. Garlicki, Badania przedpromocyjne i skuteczności promocji, Międzynarodowa Szkoła Menedżerów, Warszawa 1995, rozdział 1.3 Czy badania są niezbędne i kto je powinien prowadzić, s. 24 od akapitu „Część badań…” -27.
• J. Garlicki, Badania przedpromocyjne i skuteczności promocji, Międzynarodowa Szkoła Menedżerów, Warszawa 1995, rozdział 1.1 Promocja a badania, s. 7 – 13.
• J. Garlicki, Badania przedpromocyjne i skuteczności promocji, Międzynarodowa Szkoła Menedżerów, Warszawa 1995, s. 9 – 10 (powt.), rozdział 2.3 Segmentacja i badania służące identyfikacji klienta, s. 51-56.
• J. Garlicki, Badania przedpromocyjne i skuteczności promocji, Międzynarodowa Szkoła Menedżerów, Warszawa 1995, fragment o skalowaniu wielowymiarowym s. 36 – 39.
• J. Garlicki, Badania przedpromocyjne i skuteczności promocji, Międzynarodowa Szkoła Menedżerów, Warszawa 1995, rozdział 4 Techniki realizacji badań marketingowych, s. 87–104.
• K. Mazurek-Łopacińska (red.), Badania marketingowe teoria i praktyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005, rozdz. 1, s. 15-33.
• K. Mazurek-Łopacińska (red.), Badania marketingowe teoria i praktyka, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2005, rozdz. 3.2, 4.5, 4.6, s. 91-100 oraz s. 191-220.
• K. Przybyłowski, S. W. Hartley, R. A. Kerin, W. Rudelius, Marketing, Dom Wydawniczy ABC, Kraków 1998, rozdz. 7, s. 196-203.
• Ph. Kotler, Marketing, Wydawnictwo REBIS, Warszawa 2005, część 1, rozdz. 1 Koncepcja marketingu w XXI wieku, s. 1-31 i 141-143 lub Ph. Kotler, Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Wydawnictwo REBIS, Warszawa 1995, rozdział 1 Koncepcja marketingu w XXI wieku, s. 4-29.
• Ph. Kotler, Marketing, Wydawnictwo REBIS, Warszawa 2005, część 2, s. 122 - 128 i 158-181 lub Ph. Kotler, Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Wydawnictwo REBIS, Warszawa 1995, rozdział 5 Gromadzenie informacji i mierzenie popytu, podrozdział Elementy nowoczesnego systemu informacji marketingowych, podrozdział System dokumentacji w firmie, podrozdział System wywiadu marketingowego, s.122-141.
• Ph. Kotler, Marketing, Wydawnictwo REBIS, Warszawa 2005, część 2, Rozpoznawanie segmentów rynku… s. 278-305 lub Ph. Kotler, Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Wydawnictwo REBIS, Warszawa 1995, rozdział 11 Pozycjonowanie i różnicowanie oferty rynkowej w cyklu życia produktu, s. 307-347.
• Ph. Kotler, Marketing, Wydawnictwo REBIS, Warszawa 2005, część 3, Pozycjonowanie i różnicowanie oferty rynkowej w cyklu życia produktu, s. 307-347 lub Ph. Kotler, Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, wyd. REBIS, Warszawa 1995, rozdz. 12 Rozwój nowych ofert rynkowych, s. 348 – 384.
W cyklu 2024L:
• G. A. Churchill, Badania marketingowe. Podstawy metodologiczne, Warszawa 2002, rozdział 2.2, 2.3, 2.4, s. 42-66. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: