Kreowanie wizerunku (MP) 2102-L-Z5KWIZ
I. Podstawy komunikacji:
• proces komunikowania i jego fazy;
• rola komunikatu;
• rodzaje komunikacji.
II. Autoprezentacje – sztuka publicznego przemawiania:
• rodzaje i funkcje przemówień;
• mowa ciała;
• ubiór;
• intonacja;
• dykcja.
III. Autoprezentacje – warsztaty:
• przygotowywanie przemówień (różne rodzaje);
• przemówienia ad hoc.
IV. Prezentacje:
• analiza audytorium;
• definicja celów prezentacji;
• sposoby prezentacji;
• czas i struktura prezentacji;
• dodatkowe pomoce techniczne;
• prezentacja interaktywna.
V. Prezentacje – warsztaty:
• tworzenie prezentacji z wykorzystaniem różnych jej form i różnego audytorium docelowego.
VI. Autoprezentacje – rozmowa kwalifikacyjna:
• rodzaje rozmów kwalifikacyjnych;
• zachowanie podczas rozmowy;
• ubiór i mowa ciała;
• czynniki wpływające pozytywnie i negatywnie na wizerunek podczas rozmowy kwalifikacyjnej.
VII. Rozmowa kwalifikacyjna – warsztaty:
• przygotowanie do rozmowy kwalifikacyjnej.
VIII. Wywiad – perspektywa respondenta:
• rodzaje wywiadów;
• umiejętność kierowania przebiegiem wywiadu;
• rodzaje pytań i odpowiedzi;
• niewłaściwe odpowiedzi i umiejętność wybrnięcia ze „ślepych zaułków”.
IX. Telewizja:
• rola telewizji we współczesnym świecie – fenomen telewizji;
• specyfika obrazu telewizyjnego i możliwości telewizji;
• postrzeganie świata przez kamerę;
• plany filmowe;
• ubiór i kolory.
X. Telewizja cz. II:
• specyfika wystąpień telewizyjnych;
• pierwsze kilka sekund przed kamerą (trema);
• język;
• formy telewizyjne – programy studyjne.XI. Radio:
• specyfika radia;
• wady i zalety radia jako medium i nośnika komunikatu;
• język w radiu;
• wywiady radiowe;
• rodzaje prezentacji radiowych.
XII. BTL:
• zasady wizualizacji osób i idei;
• wizytówki;
• papier firmowy;
• materiały drukowane.
XIII. Etykieta i savoir vivre:
• zasada precedencji;
• powitania i spotkania;
• wizyty;
• przyjęcia okolicznościowe (bankiety, rauty, koktajle).
XIV. Słowo pisane:
• odpowiedzi i sprostowania;
• artykuły programowe.
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student po zakończonych zajęciach:
WIEDZA
K_W02 - zna i rozumie mechanizmy kształtowania wizerunku publicznego.
K_W03- zna i rozumie proces interakcji oraz jego wpływ na postrzeganie i ocenę jednostek
K_W04- zna i rozumie podstawowe mechanizmy kreowania wizerunku, postrzegania człowieka i działania mediów.
K_W05 - zna i rozumie role kreowania wizerunku w procesach związanych z kształtowaniem się kultury politycznej.
UMIEJĘTNOŚCI
K_U02 - potrafi dokonać szczegółowej analizy strategii wizerunkowych oraz przedstawić propozycje modyfikacji w tym zakresie.
K_U03 - potrafi wykorzystywać zdobytą wiedzę w celu analizy wizerunku i tworzenia strategii kreowania wizerunku.
K_U08 - potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę dotyczącą kreowania wizerunku z wykorzystaniem różnych źródeł informacji oraz nowoczesnych technologii.
K_U09 - potrafi prezentować własne interpretacje informacji dotyczących wizerunku osób publicznych oraz sposobów ich kreowania.
K_U10 - potrafi tworzyć indywidualnie oraz grupowo projekty dotyczące zagadnień związanych z kreowaniem wizerunku, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych oraz różnorodnych źródeł
KOMPETENCJE
K_K02 - jest gotów do pracy indywidualnej i grupowej tworząc konkretne strategie i mechanizmy dotyczące kreowania wizerunku.
Kryteria oceniania
Ocena na podstawie wykonanych prac oraz ich prezentacji na zajęciach warsztatowych.
Literatura
A. Drzycimski, Sztuka kształtowania wizerunku,
A. Drzycimski z zespołem, Komunikatorzy. Wpływ, wrażenie, wizerunek, Warszawa – Bydgoszcz 2000
W. Głodowski, Wywiad, czyli rozmowa na temat, Warszawa 2000
T. Goban-Klas, Public relations czyli promocja reputacji. Praktyka działania, Warszawa 1997
W. Godzic, Telewizja jako kultura, Kraków 1999
M. Iłowiecki, Media, władza, świadomość społeczna, Łódź 1999
A. Murdoch, Język public relations. Jak promować firmę, Warszawa 2000
A. Murdoch, Prezentacje i wystąpienia w public relations, Warszawa 2000
Radio i telewizja. Informacja, kultura, polityka (red. W. Dudek), Katowice 2000
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: