Creative Thinking Workshop 2102-ERASMUS-CTWO
The workshop is thought as an exercise in creative thinking and learning. The workshop includes new way of teaching in form of interactive games and building stories that could be helpful for resolving conflicts, building attitudes of collaboration and communication skills. We will be using visualization techniques, associational games and imaginative play. Students will learn to find a new (innovative) solutions, perspectives and co-creation of different situational scenarios. Communication, relational skills are formed in gaming situation
LEARN - find and explore the challenges and share with others acquired knowledge
ACT / PLAY - do something to solve the problem
PUSH IMAGINATION BUTTONS - free Your creativity
Przedmiot w formie warsztatu ma na celu stworzenie przestrzeni sprzyjającej i uczącej kreatywnego myślenia. Warsztat obejmujący takie formy tworzenia i współdziałania jak gry i budowanie opowieści jest sposobem nauczania pozwalającym na przełamywanie konfliktów i wzmacnianie umiejętności współpracy i komunikacji za pomocą technik wizualizacyjnych i swobodnej gry skojarzeniowej. Studenci i studentki uczą się znajdywania nowych (innowacyjnych) perspektyw i rozwiązań oraz współtworzenia scenariuszy możliwości.
Cele szczegółowe:
UCZ SIĘ – znajdź i zbadaj wyzwanie i podziel się z innymi zdobytą wiedzą
DZIAŁAJ/GRAJ – zrób coś by problem rozwiązać
URUCHOM WYOBRAŹNIĘ – uwolnij swoją kreatywność
W cyklu 2023Z:
The workshop is thought as an exercise in creative thinking and learning. The workshop includes new way of teaching in form of interactive games and building stories that could be helpful for resolving conflicts, building attitudes of collaboration and communication skills. We will be using visualization techniques, associational games and imaginative play. Students will learn to find a new (innovative) solutions, perspectives and co-creation of different situational scenarios. Communication, relational skills are formed in gaming situation. ACT / PLAY - do something to solve the problem PUSH IMAGINATION BUTTONS - free Your creativity |
W cyklu 2024Z:
The workshop is thought as an exercise in creative thinking and learning. The workshop includes new way of teaching in form of interactive games and building stories that could be helpful for resolving conflicts, building attitudes of collaboration and communication skills. We will be using visualization techniques, associational games and imaginative play. Students will learn to find a new (innovative) solutions, perspectives and co-creation of different situational scenarios. Communication, relational skills are formed in gaming situation. ACT / PLAY - do something to solve the problem PUSH IMAGINATION BUTTONS - free Your creativity |
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
K_W02 the role of man in social life, his interactions with the environment and the role
information in social life, at an in-depth level, in terms of
historical and contemporary, including the most recent
concept and theory of human development in the social and political dimension
K_U05 independently and critically acquire and supplement knowledge and develop their own
professional skills, perform tasks in an innovative way in
different conditions, using different sources of knowledge and
modern technologies.
K_U06 present their own explanations of political phenomena in relation to
changing socio-political reality in Poland and in the world,
justify them and confront them with the views of other and different students
authors, taking into account the main theoretical trends.
K_K01 independent, critical completion and verification, and practical
the use of specialist knowledge (including the nature of
interdisciplinary), as well as sources of scientific and journalistic information.
K_K02 setting priorities for the implementation of the one defined by yourself and others
Tasks and projects relating to educational and professional goals.
K_W02 rolę człowieka w życiu społecznym, jego interakcje z otoczeniem oraz rolę
informacji w życiu społecznym, na poziomie pogłębionym, w ujęciu
historycznym i współczesnym, w tym także w odniesieniu do najnowszych
koncepcji i teorii rozwoju ludzkości w wymiarze społecznym i politycznym
K_U05 samodzielnie i krytycznie zdobywać i uzupełniać wiedzę oraz rozwijać swoje
profesjonalne umiejętności, innowacyjnie wykonywać zadania w
zróżnicowanych warunkach, korzystając z różnych źródeł wiedzy i
nowoczesnych technologii.
K_U06 prezentować własne wyjaśnienia zjawisk politycznych w odniesieniu do
zmieniającej się rzeczywistości społeczno-politycznej w Polsce i na świecie,
uzasadniać je oraz konfrontować z poglądami innych studentów i różnych
autorów, z uwzględnieniem głównych nurtów teoretycznych.
K_K01 samodzielnego, krytycznego uzupełniania i weryfikowania oraz praktycznego
wykorzystywania wiedzy specjalistycznej (w tym o charakterze
interdyscyplinarnym), jak też źródeł informacji naukowej i publicystycznej.
K_K02 wyznaczania priorytetów służących realizacji określonego przez siebie i innych
Zadań i projektów odnoszącego się do celów edukacyjnych i zawodowych.
Kryteria oceniania
The assessment is the result of meeting the following criteria
1. active participation in workshops and teamwork - 60% of the final grade
2. Teams final project - 40%
Ocena jest wypadkową wypełnienia następujących kryteriów
1.aktywne uczestnictwo w warsztatach i pracy zespołowej - 60% oceny ostatecznej
2. Zespołowy efekt końcowy - 40%
Praktyki zawodowe
none/brak
Literatura
Deep search necessary materials for gaming and created situation and problems – mostly WWW
Eksploracja potrzebnych do wykonania materiałów źródłowych – głównie WWW
W cyklu 2023Z:
The necessary materials for gaming and created situation and problems – mostly WWW |
W cyklu 2024Z:
The necessary materials for gaming and created situation and problems – mostly WWW |
Uwagi
W cyklu 2023Z:
none |
W cyklu 2024Z:
none |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: