Konwersatorium językowe poziom B2+ 2102-BW-M-Z3KOJE-B2
Celem zajęć jest zaznajomienie studentów ze specyficznymi wyrażeniami stosowanymi w publikacjach naukowych i popularnonaukowych dotyczących globalnych problemów społecznych i zagrożeń współczesnego świata. Szczególny nacisk zostanie położony na kształtowanie kompetencji komunikacyjnych, samodzielne formułowanie opinii/ wniosków, stawianie tez i hipotez oraz ich argumentowanie.
W cyklu 2023Z:
Celem zajęć jest zaznajomienie studentów ze specjalistycznym słownictwem stosowanym w publikacjach naukowych i popularnonaukowych dotyczącym aktualnych problemów globalnych oraz zagrożeń współczesnego świata. Szczególny nacisk zostanie położony na kształtowanie kompetencji komunikacyjnych, samodzielne formułowanie opinii/ wniosków, stawianie tez i hipotez oraz ich argumentowanie. |
W cyklu 2024Z:
Celem zajęć jest zaznajomienie studentów ze specjalistycznym słownictwem stosowanym w publikacjach naukowych i popularnonaukowych dotyczącym aktualnych problemów globalnych oraz zagrożeń współczesnego świata. Szczególny nacisk zostanie położony na kształtowanie kompetencji komunikacyjnych, samodzielne formułowanie opinii/ wniosków, stawianie tez i hipotez oraz ich argumentowanie. |
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024Z: | W cyklu 2023Z: |
Efekty kształcenia
Student zna normy i reguły panujące w strukturach i instytucjach, jak i mechanizmy np. psychologiczne, społeczne, prawne służące przeciwdziałaniu i rozwiązywaniu konfliktów i kryzysów oraz utrzymaniu porządku społeczno-politycznego i bezpieczeństwa w Polsce i na świecie (K_W03).
Student potrafi wskazać instytucjonalne rozwiązania w systemie bezpieczeństwa międzynarodowego oraz współpracy międzynarodowej służącej regionalnym i globalnym zagrożeniom np. o charakterze terrorystycznym (K_W06).
Student potrafi analizować (z wykorzystaniem pogłębionej teoretycznie oceny) różne zjawiska społeczne, zaś przede wszystkim dotyczące bezpieczeństwa ze szczególnym uwzględnieniem sytuacji kryzysowych i zagrożeń dla jednostki, społeczeństwa i państwa. (K_U02).
Student potrafi samodzielnie skonstruować propozycję rozwiązania wybranych problemów współczesnego świata. (K_U04)
Student potrafi samodzielnie i/lub w grupie przygotować prezentację multimedialną na temat wybranego zagadnienia/problemu, przedstawić ją na forum publicznym, sformułować pytania problemowe oraz moderować dyskusję z pozostałymi uczestnikami zajęć. (K_U05)
Student posługuje się się językiem obcym, zgodnie z wymaganiami przewidzianymi dla poziomu B2+ESOKJ, ze szczególnym uwzględnieniem znajomości terminologii z zakresu bezpieczeństwa wewnętrznego. (K_U06)
Student posiada kompetencje niezbędne do zdefiniowania priorytetów służących realizacji zadań z zakresu przeciwdziałania zagrożeniom dla struktur państwowych i społecznych oraz utrzymania w nich określonego ładu i porządku. (K_K01)
Kryteria oceniania
Ocena ciągła. Obecność i aktywność podczas zajęć. Pozytywne zaliczenie kartkówek.
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy.
Literatura
F. O'Dell, M. McCarthy, English Vocabulary in Use (Advanced), Cambridge 2013.
M. Hewings, Advanced Grammar in Use, Cambridge 2013
F. O'Dell, M. McCarthy, English Idioms in Use (Advanced), Cambridge 2010.
B. Mascull, Business English in Use (Advanced), Cambridge 2009.
F. O'Dell, M. McCarthy, English Collocations in Use (Advanced), Cambridge 2010.
F. O'Dell, M. McCarthy, Academic Vocabulary in Use (Advanced), Cambridge 2016.
F. O'Dell, M. McCarthy, English Phrasal Verbs in Use (Advanced), Cambridge 2008.
Articles from “The Guardian”, “Times”, “New York Times”, “The Economist”.
Reports and policy papers OECD, World Bank, IMF etc.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: