Strategie informacyjne państw w sytuacjach zagrożeń 2102-BW-L-D5SIPS-KZB
Tematyka zajęć:
- Sytuacje grożące kryzysem
-Sytuacja kryzysowa (definicja pojęcia, zarządzanie kryzysowe; stany nadzwyczajne w Polsce).
- Zarządzanie kryzysowe w Polsce.
- Jak komunikować w sytuacji kryzysowej (polityka informacyjna; rodzaj działań komunikacyjnych; potrzeby mediów relacjonujących sytuacje kryzysowe; błędy przy nadawaniu komunikatów; błędy w odbiorze komunikatów).
- Uwarunkowania antyterrorystycznych polityk informacyjnych w krajach UE.Antyterrorystyczna polityka informacyjna (Ocena skuteczności i efektywności antyterrorystycznej polityki informacyjnej).
- Francuska antyterrorystyczna polityka informacyjna.
- Brytyjska antyterrorystyczna polityka informacyjna.
- Rola mediów w przekazywaniu informacji o atakach terrorystycznych we własnym kraju (11.03.2004 Madryt).
- Rola mediów w przekazywaniu informacji o sytuacjach kryzysowych poza granicami kraju 22.07.2011 Norwegia.
- Rola mediów w przekazywaniu informacji o sytuacjach kryzysowych we własnym kraju.
- Rola mediów w przekazywaniu informacji o sytuacjach kryzysowych we własnym kraju.
W cyklu 2023Z:
Tematyka zajęć: - Sytuacje grożące kryzysem - Sytuacja kryzysowa - Jak komunikować w sytuacji kryzysowej. |
W cyklu 2024Z:
Tematyka zajęć: - Sytuacje grożące kryzysem - Sytuacja kryzysowa - Jak komunikować w sytuacji kryzysowej. |
Koordynatorzy przedmiotu
Tryb prowadzenia
Efekty kształcenia
Oczekiwane efekty kształcenia:
Efekty kształcenia
Wiedza: K_W03; K_W04;
Student nabywa wiedzę:
o roli mediów w sytuacji kryzysowej
o kompetencji podmiotów administracji państwowej odpowiedzialnych za kreowanie strategii informacyjnej w sytuacji zagrożenia
Umiejętności: K_U01; K_U02; K_U06 –
student potrafi:
dostrzegać wielość i różnorodność stanowisk i opinii
pracować w zespole i kierować nim
komunikować się z otoczeniem, kompetentnie przekazując informacje o istniejących zagrożeniach i sposobach zabezpieczeń przed nimi
Kompetencje społeczne: K_K05;
student nabywa umiejętności:
obserwacji i interpretacji zjawisk społecznych i politycznych i dostrzegania ich
wzajemnych relacji i zależności.
Kryteria oceniania
Obowiązkowa obecność na zajęciach (dopuszczalne 2 nieobecności). Ocena końcowa wynika z sumy punktów uzyskanych za aktywność (wyznaczono minimalną liczbą, niezbędną do uzyskania zaliczenia).
Studenci, którzy nie uzyskali minimalnej liczby punktów a uczestniczyli w zajęciach przystąpią do testu zaliczeniowego. Jego pozytywne złożenie umożliwi uzyskanie zaliczenia z przedmiotu na ocenę dostateczną.
Literatura
- Grunig J. E., Hunt T. T., Managing Public Relations, Philadelphia 1984
- Lidwa W., Krzeszowski W., Więcek W., Zarządzanie w sytuacjach kryzysowych, Warszawa 2010
- Sienkiewicz–Małyjurek K., Krynojewski R. F., Zarządzanie kryzysowe w administracji publicznej – zarządzanie bezpieczeństwem, Warszawa 2010
W cyklu 2023Z:
podana przy każdym temacie |
W cyklu 2024Z:
podana przy każdym temacie |
Uwagi
W cyklu 2023Z:
Metody i kryteria oceny: |
W cyklu 2024Z:
Metody i kryteria oceny: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: