Nowe media 2102-BW-L-D5NOME-KZB
Po ukończeniu kursu Nowe media student będzie znał i potrafił skorzystać z wybranych kanałów zaliczanych do nowych mediów i pozyskać z nich informacje. Przedmiot ma charakter teoretyczno-praktyczny. Warunkiem zaliczenia kursu jest aktywność merytoryczna w trakcie prowadzonych zajęć, przygotowanie i prezentacja przygotowanego projektu badawczego metodą studium przypadku (case study). Student może opuścić maksymalnie dwa zajęcia.
W cyklu 2023Z:
Po ukończeniu kursu Nowe media student będzie znał i potrafił skorzystać z wybranych kanałów zaliczanych do nowych mediów i pozyskać z nich informacje. Przedmiot ma charakter teoretyczno-praktyczny. Warunkiem zaliczenia kursu jest aktywność merytoryczna w trakcie prowadzonych zajęć, przygotowanie i prezentacja przygotowanego projektu badawczego metodą studium przypadku (case study). Student może opuścić maksymalnie dwa zajęcia. |
W cyklu 2024Z:
Po ukończeniu kursu Nowe media student będzie znał i potrafił skorzystać z wybranych kanałów zaliczanych do nowych mediów i pozyskać z nich informacje. Przedmiot ma charakter teoretyczno-praktyczny. Warunkiem zaliczenia kursu jest aktywność merytoryczna w trakcie prowadzonych zajęć, przygotowanie i prezentacja przygotowanego projektu badawczego metodą studium przypadku (case study). Student może opuścić maksymalnie dwa zajęcia. |
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Tryb prowadzenia
Ogólnie: w sali | W cyklu 2024Z: w sali | W cyklu 2023Z: w sali zdalnie |
Efekty kształcenia
WIEDZA
EK1 - Posiada wiedzę z perspektywy współczesnej o wzajemnych relacjach pomiędzy jednostką a społeczeństwem. Zna koncepcje tożsamości jednostkowej i zbiorowej, definiuje podstawowe pojęcia z zakresu mikro- i makrosocjologii dotyczące relacji jednostki i zbiorowości (W02).
UMIEJĘTNOŚCI
EK2 - Ma umiejętność rozumienia przyczyn i przebiegu oraz prognozowania zjawisk dotyczących sfery polityki; potrafi badać i wyjaśnić rolę struktur społecznych, ekonomicznych i kulturowych we współczesnym państwie i świecie (U02);
EK3 - Potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną do opisu zagadnień bezpieczeństwa o różnorakim charakterze (U03);
EK4 - Ma umiejętność gromadzenia, hierarchizowania, przetwarzania i prezentowania informacji w zakresie bezpieczeństwa (U04);
KOMPETENCJE
EK5 - Potrafi określać i definiować podstawowe priorytety, służące przeciwdziałaniu zagrożeniom dla funkcjonujących struktur społecznych, państwa i panującego w nim ładu prawno-politycznego (K01)
EK6 - Potrafi pogłębiać , uzupełniać i doskonalić zdobytą wiedzę (K06).
Kryteria oceniania
Warunkiem zaliczenia kursu jest aktywność merytoryczna w trakcie prowadzonych zajęć, przygotowanie i prezentacja przygotowanego projektu badawczego metodą studium przypadku (case study). Student może opuścić maksymalnie dwa zajęcia.
Praktyki zawodowe
Brak
Literatura
M. Meller, Praktyczny OSINT z wykorzystaniem technologii internetowych, [w:] Zawód infobroker. Polski rynek informacji, S. Cisek, A. Januszko-Szakiel (red. nauk.), Oficyna Wolters Kluwer, Warszawa 2015, s. 311-323.
G. Dobrowolski i in., Wsparcie informatyczne dla analizy otwartych źródeł informacji w Internecie w walce z terroryzmem. Zarys problemu, [w:] Praktyczne elementy zwalczania przestępczości zorganizowanej i terroryzmu. Nowoczesne technologie i praca operacyjna, L. Paprzycki, Z. Rau (red. nauk.), Wolters Kluwer, Warszawa 2009.
D. Mider, Cyfrowy Panoptykon. Internet jako narzędzie nadzoru informacyjnego państwa nad społeczeństwem, [w:] Bezpieczeństwo współczesnego świata. Społeczeństwo, ekonomia, prawo, K. Wilczyńska, K. Adamek (red. nauk.), Instytut Wydawniczy „Maiuscula”, Poznań 2013, ISBN: 9788361449058, s. 79-106.
P. Kałużny, Techniki inwigilacji. Co nam grozi i jak się bronić?, PWN, Warszawa 2008, Rozdział 8. Radio i GSM, s. 79-91.
D. Mider, Internet jako narzędzie walki z cenzurą, [w:] Haktywizm. (Cyberterroryzm, haking, protest obywatelski, cyberaktywizm, e-mobilizacja), M. Marczewska-Rytko (red. nauk.), Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin 2014, s. 17-49.
D. Mider, O. Borówka, Internet – medium bez cenzury?, [w:] E.A. Marciniak (red.), Komunikowanie polityczne. Wybrane zagadnienia, „Studia Politologiczne”, t. 25, Dom Wydawniczy „Elipsa”, Warszawa 2012, s. 141-176.
D. Mider, Ukryty Internet – zagrożenie bezpieczeństwa narodowego?, [w:] Paradygmaty badań nad bezpieczeństwem. Jednostki, grupy i społeczeństwa, M. Kopczewski, A. Kurkiewicz, S. Mikołajczyk (red. nauk.), Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bezpieczeństwa, Poznań 2015, ISBN 978-83-65096-18-0, s. 443-461.
D. Mider, Mappa Mundi ukrytego Internetu. Próba kategoryzacji kanałów komunikacji i treści, „EduAkcja. Magazyn edukacji elektronicznej”, 2015, 2 (10), ISSN: [e]2081-870X, s. 55-70. [6,2 pkt. ICI Journals Master List 2014]
D. Mider, Aneks 1. Klasyfikacja kanałów internetowej komunikacji, [w:] J. Garlicki (red.), Kultura polityczna Internautów w Polsce, „Studia Politologiczne”, t. 21, Dom Wydawniczy „Elipsa”, Warszawa 2011, s. 305-309.
D. Mider, Jak badać opinię publiczną w Internecie? Ewaluacja wybranych technik badawczych, tekst niepublikowany, udostępniany studentom przez prowadzącego zajęcia, ss. 10.
W cyklu 2023Z:
1) M. Meller, Praktyczny OSINT z wykorzystaniem technologii internetowych, [w:] Zawód infobroker. Polski rynek informacji, S. Cisek, A. Januszko-Szakiel (red. nauk.), Oficyna Wolters Kluwer, Warszawa 2015, s. 311-323. |
W cyklu 2024Z:
1) M. Meller, Praktyczny OSINT z wykorzystaniem technologii internetowych, [w:] Zawód infobroker. Polski rynek informacji, S. Cisek, A. Januszko-Szakiel (red. nauk.), Oficyna Wolters Kluwer, Warszawa 2015, s. 311-323. |
Uwagi
W cyklu 2023Z:
Brak. |
W cyklu 2024Z:
Brak. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: