- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Trendy ewolucji rynku pracy 2100-MON-TREN-OG
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza: student/ka zna i rozumie:
- aspekty makroekonomiczne i geopolityczne wpływające na rynek pracy. – trendy zmian zachodzących na runku pracy w kontekście środowiska pracy i obrębie zakładu pracy
- elementy kształtujące nowe kompetencje zawodowe i zmiany zachodzące w obszarze umiejętności zawodowych
- koncepcje GenderEquality
umiejętności: student/ka potrafi:
publicznie prezentować prowadzone przez siebie badania, analizy i prognozy odnoszące się do wiedzy związanej z naukami o pracy oraz brać udział w debacie na te tematy.
kompetencje społeczne: student/ka jest gotów/a do:
praktycznego posługiwania się wiedzą w działalności zawodowej; dostrzegania znaczenia wiedzy z obszaru nauk społecznych, nauk o pracy i in. w codziennym funkcjonowaniu.
Kryteria oceniania
Metody i kryteria oceniania:
1. Prezentacja zaliczeniowa wybranej treści z programu wykładu (30%)
2. grupowa praca semestralna, polegająca na przygotowaniu
rekomendacji dotyczącej preferowanych przez studentów zmian i
trendów na rynku pracy. (geneza powstania, wymogi rynku, cechy
kompetencji, możliwości kształcenia pracowników, zasoby na rynku…)
(30%).
3. Obecność obowiązkowa, przy czym dwie nieobecności
usprawiedliwione 20%.
4. Aktywność na zajęciach 20%
5. Wymagane minimum zaliczeniowe 70%.
Literatura
- Year of critical changes to the Business Services Sector and Polish Economy, report ABSL 2021
- Development of the agency work sector during the Covid-19 pandemic – raport by World Employment Confederation
- Most Attractive Staffing Markets in Eastern Europe 2020 – by Staffing Industry Analysis
- Open Talent Economy –executive report by The Adecco Group 2021
- How to Make Remote Work for Everyone – report by The Adecco Group 2021
- The Remote Managers 2020, report Remote How
- The Future of Work report 2020 – from headcount to Skill Count; by Talent Alpha
- Aktywność ekonomiczna ludności Polski. IV kwartał 2020 r., GUS, Warszawa, 2021.
- Aktywność ekonomiczna ludności Polski. II kwartał 2021 r., GUS, Warszawa, 2021.
- Fundowicz J., Łapiński K., Wyżnikiewicz B., Wyżnikiewicz D.- ,Szara strefa 2020, Instytut Prognoz i Analiz Gospodarczych, Warszawa 2021, dostęp online http://www.ipag.org.pl/Content/Uploaded/files/IPAG_Szara_Strefa_2020.pdf, 24.04.2020. -
- „Analiza luk zatrudnienia oraz wynagrodzeń kobiet i mężczyzn” – raport, Instytut Analiz Rynku Pracy, PARP, 2020
- „When Women Thrive Business Thrive” – Mercer 2016
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: