- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Trening kreatywnego rozwiązywania problemów 2100-MON-TKRP-OG
Tematy poszczególnych zajęć:
1. Warunki zaangażowania w pracę zespołu, w rozwiązywanie problemów, w aktywności wymagające kreatywności.
2. Klimat grupowy - znaczenie dla twórczej pracy zespołowej, ćwiczenia wspierające budowę klimatu grupowego w zespole.
3. Porozumiewanie się w zespole - standardy komunikacji zespołowej.
4. Współdziałanie i współpraca zespołu, znaczenie efektu synergii.
5. Rozwijanie zdolności twórczych - abstrahowanie.
6. Rozwijanie zdolności twórczych - dokonywanie skojarzeń.
7. Rozwijanie zdolności twórczych - rozumowanie dedukcyjne.
8. Rozwijanie zdolności twórczych - rozumowanie indukcyjne.
9. Rozwijanie zdolności twórczych - metaforyzowanie.
10. Rozwijanie zdolności twórczych - transformowanie.
11. Motywowanie do pracy twórczej - ciekawość poznawcza.
12. Motywowanie do pracy twórczej - potrzeba naprawiania.
13. Prezentacje ćwiczeń przygotowanych przez studentów.
14. Zakończenie i podsumowanie zajęć. Wystawienie ocen.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
zdalnie
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
KW_03 - Dysponuje wiedzą o człowieku jako twórcy kultury i podmiocie konstytuującym strukturę społeczną oraz tworzącym określony porządek zapewniający bezpieczne warunki funkcjonowania jednostek ludzkich, społeczeństwa i państwa.
KK_02 - Potrafi pracować w zespołach (funkcjonujących w różnego rodzaju instytucjach społecznych i politycznych, w tym np. organach administracji rządowej i samorządowej, organizacjach pozarządowych) powołanych w celu przeciwdziałania zagrożeniom dla jednostek oraz struktur społecznych i państwowych; potrafi kierować małymi zespołami.
Kryteria oceniania
Warunkiem uzyskania zaliczenia jest przygotowanie (wg. wzoru przedstawionego przez prowadzącego) opisu ćwiczenia zespołowego wspierającego rozwój kompetencji twórczego rozwiązywania problemów. Ćwiczenie jest następnie przeprowadzane w trakcie zajęć.
Dodatkowym elementem ocenianym przez prowadzącego jest aktywność studentów w czasie zajęć.
Literatura
E. Nęcka, J. Orzechowski, A. Słabosz, B. Szymura, Trening twórczości, Sopot 2012
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: