- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Geografia turystyczna Europy 1900-GTE-OG
W ramach wykładu przedstawiane są następujące zagadnienia:
- Europa jako region turystyczny.
- Przyrodnicze i antropogeniczne uwarunkowania rozwoju turystyki i ich przestrzenne zróżnicowanie w wybranych krajach Europy.
- Charakterystyka zasobów i zagospodarowania turystycznego w wybranych regionach omawianych krajów z punktu widzenia rozwoju różnych form turystyki, w tym m.in.:
1. Francja: m.in. Prowansja, Langwedocja-Roussillon, Dolina Loary, Owernia, Paryż,
2. Hiszpania: m.in. Andaluzja, Katalonia, Wyspy Kanaryjskie.
3. Portugalia: m.in. wybrzeże Algarve, Lizbona, Madera.
4. Włochy: m.in. Veneto, Kraina Jezior Alpejskich, wybrane miasta.
5. Grecja: m.in. Peloponez, Kreta, Rodos, Wyspy Jońskie.
6. Czechy : m.in. Czeski Raj, Praga, Terezin.
7. Słowacja: m.in. Spisz, Małe Karpaty, Bratysława.
8. Litwa: m.in. Wybrzeże Bałtyku, Wilno, Troki.
9. Łotwa: m.in. Ryga.
10 Estonia: m.in. Tallin.
11. Norwegia: m.in. region fiordów, Lodowiec Jostedal, Bergen, Oslo
12. Szwecja: m.in. wybrzeże szkierowe, Sztokholm, Skania.
13. Dania: m.in. Kopenhaga, Roskilde.
14. Niemcy: m.in. Saksonia, Badenia-Wirtembergia, Meklemburgia.
Nakład pracy studenta:
- wykład - udział w zajęciach: 30 godzin
- przygotowanie się do zaliczenia: 5-10 godzin.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po ukończeniu przedmiotu student:
WIEDZA
1. Wskazuje najważniejsze atrakcje turystyczne w wybranych krajach Europy.
2. Zna nowe trendy w ruchu turystycznym w Europie.
UMIEJĘTNOŚCI
1. Wyjaśnia wpływ uwarunkowań przyrodniczych i kulturowych na rozwój turystyki.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
1. Rozumie wartość różnorodności przyrodniczej i kulturowej obszarów.
2. Przestrzega zasad zachowania wynikających z szacunku i życzliwości wobec zasobów przyrody i kultury.
Kryteria oceniania
Ocenie podlega stopień przyswojenia wiedzy przekazanej podczas wykładu.
Podstawę zaliczenia stanowi ocena z pisemnego testu.
Praktyki zawodowe
Brak
Literatura
Faracik R., 2007, Główne regiony turystyczne świata, [w:] Kurek W. (red.), Turystyka, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa (część dotycząca Europy: 87-110).
Kruczek Z., 2008, Europa. Geografia turystyczna, PROKSENIA, Kraków.
Kurek W. (red.), 2012, Regiony turystyczne świata, część 1, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa.
Warszyńska J. (red.),2001, Geografia turystyczna świata, cz. 1, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: