Geografia turystyczna krajów arabskich 1900-5-GTKA-WW
Cel przedmiotu:
Zdobycie wiedzy o geografii turystycznej wybranych krajów arabskich, w szczególności o najważniejszych atrakcjach kulturowych i przyrodniczych, warunkach przemieszczania się oraz regionach turystycznych.
Treść:
Charakterystyka głównych regionów i atrakcji turystycznych oraz uwarunkowań rozwoju ruchu turystycznego wybranych krajów arabskich (Algieria, Tunezja, Maroko, Jordania, Syria, Liban, ZEA, Oman, Egipt, Jemen, Libia, Arabia Saudyjska, Kuwejt, Bahrajn, Katar).
Podczas wykładu przedstawione zostaną także informacje dotyczące wielkości ruchu turystycznego, resortów turystycznych, infrastruktury turystycznej (hotelowej, gastronomicznej, towarzyszącej) oraz strategii turystyki w omawianych krajach. Ponadto studenci zapoznają się także z praktycznymi informacjami dotyczącymi podróżowania po krajach arabskich. Wiedza ta uzupełniona zostanie bieżącymi informacjami o sytuacji politycznej i społeczno-gospodarczej krajów oraz o uwarunkowaniach przyrodniczych rozwoju turystyki.
Szacowana liczba godzin, którą student musi przeznaczyć na osiągnięcie zdefiniowanych dla przedmiotu efektów uczenia się:
Wykład 2 ECTS x 25 h. = 50 h., w tym:
30 godz. – godziny w bezpośrednim kontakcie z prowadzącym, tj. udział w zajęciach,
20 godz. - wkład własny studenta: 10 godz. zapoznanie z literaturą, 10 godz. przygotowanie pracy pisemnej na zaliczenie.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekty uczenia:
Student zna najważniejsze atrakcje i regiony turystyczne w krajach arabskich.
S2_W02
Student zna uwarunkowania środowiskowe (klimat, ukształtowanie powierzchni), polityczno-kulturowe i ekonomiczne wpływające na rozwój turystyki w krajach arabskich.
S2_W03; S2_U01
Student potrafi wskazać bariery rozwoju turystyki w różnych państwach arabskich.
S2_W12
Student jest świadomy odmienności kulturowej omawianego regionu i wynikających z niej konsekwencji dla rozwoju turystyki.
S2_W05; S2_K02
Kryteria oceniania
Metody oceny:
Praca semestralna (pisemna) na ocenę, oddawana w formie elektronicznej.
Praktyki zawodowe
Brak.
Literatura
1. Alejziak W., Turystyka w obliczu wyzwań XXI wieku, Albis, Kraków 1999.
2. Geografia turystyczna świata, cz. II, red. J. Wereszyńska, Wyd. Nauk. PWN, Warszawa 2000.
3. Kowalczyk A., Geografia turyzmu, PWN, Warszawa 2001.
4. Kraje pozaeuropejskie. Zarys geografii turystycznej, red. Z. Kruczek, Proksenia, Kraków 2000.
5. Meadows D.H., Meadows D.L., Randers J., Przekraczanie granic. Globalne załamanie czy bezpieczna przyszłość?, Biblioteka Dialogu, Warszawa 1995.
6. Przeglądowy Atlas Świata. Popularna Encyklopedia Powszechna. Afryka, red. nauk. R. Mydel, J. Groch, GW Bertelsmann, Warszawa 2000.
7. Przeglądowy Atlas Świata. Popularna Encyklopedia Powszechna. Azja, t. I i II, red. nauk. R. Mydel, J. Groch, GW Bertelsmann, Warszawa 2001.
8. Yearbook of Tourism Statistics, World Tourism Organisation, Madrid 2004-2006.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: