Zarządzanie w branży turystycznej 1900-3-ZBT-GSET
W pierwszej cześci przedmiotu zostaną omówione podstawowe aspekty zarządzania w turystyce, w nawiązaniu do teorii zarządzania, ale także uwarunkowań prawnych i formalnych związanych z organizacją imprez turystycznych.
Następnie zostaną scharakteryzowane zagadnienia zarządzania biurami podróży i przygotowania, a następnie realizacji imprez turystycznych
W końcowej fazie uwaga studentów zostanie skupiona na wątkach marketingu i promocji, a także elementów dodatkowych - typu ubezpieczenia w turystyce.
W części ćwiczeniowej studenci realizują projekty oraz zadania własne.
Kierunek podstawowy MISMaP
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Przedmiot do wyboru: Ścieżka III: Geografia turystyki: Kształtowanie i zarządzanie turystyką
Efekty specjalnościowe: S1_W01, S1_W02, S1_W03, S1_W04, S1_W11, S1_U01, S1_U07, S1_U10, S1_U11, S1_K03
Kryteria oceniania
Zakres wykładu - egzamin końcowy w formie testu z wiedzy i dodatkowych materiałów
Zakres ćwiczeń - realizacja zadań praktycznych, końcowy projekt - prezentacja własnej koncepcji przedsiębiorstwa działającego w branży turystycznej
Literatura
Literatura z zakresu teorii zarządzania, ale i specyfiki rynku turystycznego, jak również artykuły naukowe oraz branżowe - dostosowane do realnej sytuacji na rynku turystycznym.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: